Firmele care nu respecta angajatii si comunitatea risca sa iasa din afaceri
Data publicarii: 23-10-2007 | AfaceriUn numar de 24 de experti din Austria, Elvetia, Danemarca, Belgia, Marea Britanie si Olanda s-au strans la Bucuresti sa le vorbeasca romanilor despre responsabilitatea sociala a companiilor (Corporate Social Responsability - CSR). Acest concept foarte popular in tarile UE este aproape necunoscut in Romania. Definitia lui este foarte complexa, spunea Luminita Oprea, director de comunicare Holchim Romania, autoarea primei carti romanesti despre CSR si initiatoarea conferintei internationale CSR '07.
Definirea CSR
"Responsabilitatea sociala, grija pentru mediu si performanta financiara a companiei formeaza bazele triunghiului care defineste dezvoltarea durabila: sa-ti duci traiul fara a provoca pagube celor din jur. "Ce inseamna exact responsabilitatea sociala a unei companii? Porneste de la relatia cu angajatii, de la modul in care se imbraca, atitudini, suma pe care angajatii au voie sa o foloseasca pentru a oferi mici cadouri… Se refera, de asemenea, la conditiile de munca civilizate.
Daca un director se lafaie intr-un birou de 40 de metri patrati si un angajat are la dispozitie un spatiu de 1 metru patrat nu putem vorbi de responsabilitate sociala. Apoi, tot in cadrul acestui concept se includ masurile privind sanatatea si securitatea in munca, precum si facilitatile oferite de companie angajatilor pentru pregatirea profesionala.
In relatia cu partenerii de afaceri, CSR presupune corectitudine, dar si alegerea cu grija a celor de la care preiei marfuri si servicii, precum si a celor carora le furnizezi aceste lucruri. Nu poti sa vorbesti de responsabilitate sociala atata timp cat accepti sa cumperi marfa de la o companie in care drepturile angajatilor sunt incalcate. CSR inseamna, de asemenea, monitorizare si raportare - transparenta activitatilor companiei fata de angajati, clienti, comunitate si administratie. In fine, o componenta a CSR este si implicarea in viata comunitatii.
Afacerile nu se desfasoara in vid. Succesul unei companii depinde foarte mult de succesul si prosperitatea comunitatii in care isi desfasoara activitatea", explica Luminita Oprea.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani