Firmele care nu respecta angajatii si comunitatea risca sa iasa din afaceri
Data publicarii: 23-10-2007 | AfaceriUn numar de 24 de experti din Austria, Elvetia, Danemarca, Belgia, Marea Britanie si Olanda s-au strans la Bucuresti sa le vorbeasca romanilor despre responsabilitatea sociala a companiilor (Corporate Social Responsability - CSR). Acest concept foarte popular in tarile UE este aproape necunoscut in Romania. Definitia lui este foarte complexa, spunea Luminita Oprea, director de comunicare Holchim Romania, autoarea primei carti romanesti despre CSR si initiatoarea conferintei internationale CSR '07.
Definirea CSR
"Responsabilitatea sociala, grija pentru mediu si performanta financiara a companiei formeaza bazele triunghiului care defineste dezvoltarea durabila: sa-ti duci traiul fara a provoca pagube celor din jur. "Ce inseamna exact responsabilitatea sociala a unei companii? Porneste de la relatia cu angajatii, de la modul in care se imbraca, atitudini, suma pe care angajatii au voie sa o foloseasca pentru a oferi mici cadouri… Se refera, de asemenea, la conditiile de munca civilizate.
Daca un director se lafaie intr-un birou de 40 de metri patrati si un angajat are la dispozitie un spatiu de 1 metru patrat nu putem vorbi de responsabilitate sociala. Apoi, tot in cadrul acestui concept se includ masurile privind sanatatea si securitatea in munca, precum si facilitatile oferite de companie angajatilor pentru pregatirea profesionala.
In relatia cu partenerii de afaceri, CSR presupune corectitudine, dar si alegerea cu grija a celor de la care preiei marfuri si servicii, precum si a celor carora le furnizezi aceste lucruri. Nu poti sa vorbesti de responsabilitate sociala atata timp cat accepti sa cumperi marfa de la o companie in care drepturile angajatilor sunt incalcate. CSR inseamna, de asemenea, monitorizare si raportare - transparenta activitatilor companiei fata de angajati, clienti, comunitate si administratie. In fine, o componenta a CSR este si implicarea in viata comunitatii.
Afacerile nu se desfasoara in vid. Succesul unei companii depinde foarte mult de succesul si prosperitatea comunitatii in care isi desfasoara activitatea", explica Luminita Oprea.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii