Tour-operatorii germani critica dur turismul romanesc
Data publicarii: 18-10-2007 | TurismRomania a pierdut in ultimii ani increderea turistilor germani inclusiv la ospitalitate, gastronomie si turismul cultural, puncte tari ale turismului romanesc pana acum, insa litoralul este principalul vinovat, releva studiul "Romania vazuta de tour-operatorii germani", realizat de WBF/GTZ Romania.
Potrivit studiului, gradul de multumire al turistilor germani a inregistrat o scadere constanta in ultimii trei ani. "Turistii germani s-au obisnuit sa priveasca Romania altfel decat ca pe o tara exotica din Europa de Est si asteapta acum conditii asemanatoare cu cele din alte destinatii", a declarat reprezentantul GTZ, Carmen Chasovschi.
Lipsa de competitivitate a litoralului romanesc reprezinta motivul pentru care trei din cei mai importanti tour-operatori germani - FTI, Neckermann, TUI - care detin 50% din piata turistica germana, au parasit Romania.
Nemultumirile germanilor vin, in primul rand, din calitatea slaba a serviciilor, infrastructura precara, dar si a faptului ca restaurantele romanesti se orienteaza mai mult spre gastronomia internationala, in detrimentul celei traditionale. "Mancarea este naturala si gustoasa, insa nu poate fi gasita tot timpul si este servita rece. De asemenea, serviciile de masa din hoteluri sunt, in general, mai proaste decat in restaurante, modul de preparare al carnii si legumelor lasa de dorit, micul dejun este de slaba calitate, iar muzica este prea tare in restautrante", sunt cateva din nemultumirile turistilor germani cuprinse in raport.
Pe o scara de la 1 la 6, in care 1 reprezinta "foarte multumit", Romania a obtinut calificative negative in ultimii trei ani la toate capitolele. In privinta gradului de multumirie a tour-operatorilor germani fata de programele oferite de Romania, nota a fost 3,5, comparativ cu 2,8 in 2005 si 3,0 in 2006. Si gradul de multumitre al turistilor a scazut de la 2,1 in 2004, la 2,8 in 2007. Nemtii sunt nemultumiti si de faptul ca in Romania exista prea putine hoteluri de trei si patru stele, iar nivelul de satisfactie din punct de vedre al cazarii este prea scazut in zonele rurale. O alta critica adusa de tour-operatorii germani o reprezinta gradul scazut de igiena in restaurante.
Nici turismul cultural nu a scapat de critici. Per-ansamblu, gradul de multumire a scazut de la 1,7 in 2004 la 2,5 in 2007. Turistii aprecieaza larga varietate de locatii interesante, dar critica faptul ca aceste obiective nu sunt destul de bine promovate si semnalizate, fiind greu de gasit. Lipsa ghizilor profesionisti "care sa stie despre ce vorbesc", absenta unor "programe premium" dar si lipsa de intretinere a unor monumente sunt motivele de critica la adresa turismului cultural romanesc.
In privinta ospitalitatii, aceasta a scazut de la 1,6 in 2004, la 2,2 in 2007. Nici agentiile de turism romanesti nu au scapat de nemultumiri, acestora fiindu-le recomandat "sa se orienteze mai mult spre client, sa fie mai flexibile" si sa ofere turistilor exact serviciile mentionate in oferte. "Agentiile romanesti sunt capabile sa iti ofere orice, dar nu realizeaza nimic", spun nemtii. Acestia si-ar dori si mai multe curse low-cost si spre alte orase din tara, cum ar fi Sibiu, Cluj Napoca sau Tg. Mures.
Unul din putinele lucruri pe care germanii le apreciaza la Romania este natura, dar si aici spun ca "gunoaiele prezente peste tot ofera un aspect dezolant".
Presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Dragos Anastasiu a declarat, vizavi de raport: "depinde de modul in care privim paharul. Este evident ca avem probleme, dar avem doua solutii: sa ne plangem in continuare sau sa facem ceva pentru a imbunatati lucrurile".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani