Cum faci cariera in vanzari
Data publicarii: 08-10-2007 | HR/CarierePentru a tinti un post in domeniu, trebuie sa detii "arme" precum charisma, comunicare, perseverenta si optimism, noteaza Evenimentul Zilei. Daca te-ai decis sa-ti construiesti o cariera in vanzari, ai ales momentul ideal. Domeniul vanzarilor este pe primul loc in topul ofertelor de joburi. "Din 11.823 de locuri de munca, 2.663 sunt pentru acest segment", spune Maria Suciu, PR al Neogen.
Altex, Romtelecom, Orange, Cosmote si Raiffeisen Banca pentru Locuinte sunt doar cateva dintre companiile care au scos la concurs in aceasta perioada joburi in domeniul vanzarilor. Posturile sunt atat pentru juniori, cat si pentru cei cu experienta.
Castiguri fabuloase
Locurile de munca din acest domeniu sunt foarte vanate de tineri si datorita salariilor mari. De exemplu, ca agent de vanzari part-time, poti ridica lunar intre 300 si 500 de euro. Ca angajat full-time, veniturile pot fi chiar de 3.000 de euro, in functie de comisioane si de cat de multe contracte faci.
"La nivel mondial exista vanzatori celebri, care au depasit milionul de dolari castigat anual din comisioane, iar in Romania vanzatorii foarte buni din industriile cu bunuri de mare valoare pot ajunge la comisioane de cateva zeci de mii de euro pentru un singur contract. Nu exista limite clare din punct de vedere al castigului potential", explica Mihai Moraru, managing partner al Sales Academy.
Un salesman perfect
Portretul candidatului ideal
Esti consecvent, comunicativ, perseverent si foarte hotarat? Inseamna ca ai sanse sa ajungi un bun vanzator. "Insa, la fel de important este sa-ti pastrezi determinarea, in ciuda esecurilor care apar inevitabil intr-o astfel de cariera", spune Mihai Moraru.
Expertii in resurse umane spun ca o persoana care isi doreste sa lucreze in vanzari trebuie sa fie prezentabila si sa stie sa relationeze. Oana Tanislav, specialist in resurse umane al Orange, spune ca sunt necesare si entuziasmul, flexibilitatea, spontaneitatea, spiritul de echipa, dar si puterea de a invata rapid.
Si atitudinea pe care o are un vanzator fata de un potential cumparator este extrem de importanta. "Un adevarat maestru este cel care reuseste sa vanda un produs cuiva care nu si-l doreste neaparat. Un agent de vanzari bun nu renunta, chiar daca este refuzat", explica Robert Ionita, trainer in vanzari al Skill Team.
Hainele conteaza
Un element foarte important in vanzari il reprezinta infatisarea si comunicarea non-verbala. Inainte sa spui ceva, oamenii isi fac o impresie despre tine in primul rand dupa vestimentatie.
"S-a constatat ca persoanele cu o infatisare placuta sunt mai credibile, mai influente si mai persuasive. Cei care isi pretuiesc aspectul fizic sunt promovati mult mai repede, au mai mult succes si castiga mai multi bani", a explicat Mihaela Liliana Stroe, manager al Acta Nonverbal, in cadrul workshopului "Influenta artefactelor in vanzari" din cadrul "Training 2007".
Ea subliniaza insa si un alt aspect: desi vestimentatia aleasa corect usureaza comunicarea cu ceilalti, nu suplineste lipsa de profesionalism si nu ascunde ignoranta.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani