Comisia Europeana, profund nemultumita de raspunsul Romaniei privind taxa auto
Data publicarii: 04-10-2007 | EconomieComisia Europeana este profund nemultumita de raspunsul autoritatilor romane in privinta taxei auto de inmatriculare, din cauza careia a deschis procedura de incalcare a tratatului impotriva Romaniei, si considera ca acestea reactioneaza lent, au declarat surse de la Bruxelles.
"Masurile pe care Bucurestiul trebuie sa le ia pentru modificarea taxei de prima inmatriculare sunt lente, iar Comisia considera ca Romania se misca prea incet in rezolvarea acestei probleme", au precizat sursele citate, adaugand ca Bruxelles-ul este profund nemultumit de raspunsul guvernului.
Taxa de inmatriculare auto a devenit, din luna martie, obiectul unei proceduri de incalcare a tratatului declansata de Comisia Europeana.
Corespondenta si negocierile dintre autoritatile de la Bucuresti si reprezentantii Comisiei Europene au inceput imediat dupa initierea procedurii. Cea mai recenta scrisoare inaintata Comisiei Europene de Ministerul Economiei si Finantelor dateaza de la jumatatea lunii septembrie. La acel moment, Finantele au transmis doua studii referitoare la piata autovehiculelor, realizate de Uniunea Societatilor de Asigurare Reasigurare si Comisia de Asigurari.
CE apreciaza ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.
Potrivit procedurii, guvernul roman avea la dispozitie doua luni pentru a modifica taxa auto conform cerintelor CE, inainte ca forul european sa treaca la a doua etapa care consta in transmiterea unei scrisori de argumentatie, "reasoned opinion". Aceasta contine recomandari precise ale modului in care trebuie modificata taxa. In urma discutiilor cu partea romana, CE a considerat ca nu este inca necesar sa avanseze procedura care va inceta numai dupa ce legislatia romaneasca va fi aliniata dispozitiilor europene.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii