Comisia Europeana, profund nemultumita de raspunsul Romaniei privind taxa auto
Data publicarii: 04-10-2007 | EconomieComisia Europeana este profund nemultumita de raspunsul autoritatilor romane in privinta taxei auto de inmatriculare, din cauza careia a deschis procedura de incalcare a tratatului impotriva Romaniei, si considera ca acestea reactioneaza lent, au declarat surse de la Bruxelles.
"Masurile pe care Bucurestiul trebuie sa le ia pentru modificarea taxei de prima inmatriculare sunt lente, iar Comisia considera ca Romania se misca prea incet in rezolvarea acestei probleme", au precizat sursele citate, adaugand ca Bruxelles-ul este profund nemultumit de raspunsul guvernului.
Taxa de inmatriculare auto a devenit, din luna martie, obiectul unei proceduri de incalcare a tratatului declansata de Comisia Europeana.
Corespondenta si negocierile dintre autoritatile de la Bucuresti si reprezentantii Comisiei Europene au inceput imediat dupa initierea procedurii. Cea mai recenta scrisoare inaintata Comisiei Europene de Ministerul Economiei si Finantelor dateaza de la jumatatea lunii septembrie. La acel moment, Finantele au transmis doua studii referitoare la piata autovehiculelor, realizate de Uniunea Societatilor de Asigurare Reasigurare si Comisia de Asigurari.
CE apreciaza ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.
Potrivit procedurii, guvernul roman avea la dispozitie doua luni pentru a modifica taxa auto conform cerintelor CE, inainte ca forul european sa treaca la a doua etapa care consta in transmiterea unei scrisori de argumentatie, "reasoned opinion". Aceasta contine recomandari precise ale modului in care trebuie modificata taxa. In urma discutiilor cu partea romana, CE a considerat ca nu este inca necesar sa avanseze procedura care va inceta numai dupa ce legislatia romaneasca va fi aliniata dispozitiilor europene.
Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani