Ziarele ''fara pret'' ataca presa ''pe bani''
Data publicarii: 04-10-2007 | MediaPiata cotidienelor gratuite reprezinta 6% din piata presei scrise din intreaga lume si 17% din cea a Europei, noteaza Adevarul. Ziarele gratuite sunt "copiii rasfatati" ai industriei presei scrise. Au aparut la mijlocul anilor '90, in mici orase din Occident, au crescut incet, sub grija unor editori predispusi la experimente si in prezent sunt niste "adolescenti", care vor sa cucereasca lumea. In 51 de tari apar cotidiene pe care "nu dai nici doi bani".
In vreme ce tirajele si veniturile din publicitate ale presei traditionale scad de la an la an, oferta ziarelor gratuite s-a dezvoltat foarte mult in ultimul deceniul la nivel international. Acest tip de presa a patruns in mai toate tarile din Europa si pe numeroase piete media din Statele Unite ale Americii, Canada, America de Sud, Australia, Asia si chiar si Africa de Sud.
In Hong Kong exista trei publicatii in faza experimentala. Analistii considera aceste produse media ca fiind usor de citit, cu texte foarte scurte si informatii utile, ce pot fi "consumate" in mai putin de 20 de minute, cu precadere in mijloace de transport in comun.
Rapoartele recente ale World Association of Newspapers, asociatie ce reprezinta interesele marilor editori de presa din lume, arata ca ziarele gratuite "au invadat" 51 de tari. Metro International este liderul mondial pe aceasta piata, care editeaza mai mult de opt milioane de exemplare in fiecare zi.
Revolutia media
Alte companii media au un tiraj total vandut de aproximativ 32 de milioane de exemplare, citite zilnic de mai mult de 70 milioane de oameni. In total, piata cotidienelor gratuite reprezinta 6% din piata presei scrise din intreaga lume si 17% din cea a Europei. Si, potrivit analistilor, "gratuitele" nu se vor opri aici.
Cei mai mari jucatori pe aceasta piata sunt MediaNews Group (SUA), care detine 40 de cotidiene editate in noua state americane, si Metro International, in Europa, grup media suedez care detine Metro Newspapers, un lant de publicatii gratuite in Cehia, Ungaria, Olanda, Finlanda, Argentina, Elvetia, Spania, Marea Britanie, Portugalia si Franta.
MediaNews Group a lansat la mijlocul anilor '90 cotidianul "Palo Alto Daily News" in statul California, titlul care s-a bucurat de un imens succes. La randul sau, Metro acopera nu doar piata europeana, ci si pe cea din Hong Kong, Coreea, Mexic si Brazilia. De la lansarea din 1995 si pana in prezent, veniturile din publicitate ale grupului suedez au crescut cu 41%.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani