Afaceri de lux
Data publicarii: 25-09-2007 | LifestyleMarile case de moda lanseaza telefoane mobile si lanturi de restaurante, noteaza Evenimentul Zilei. In ultimii ani, marcile de renume din industria modei si-au extins afacerile in diferite domenii, astfel ca nu mai e nimic neobisnuit ca un restaurant sau un telefon mobil sa poarte "amprenta" unei renumite case de moda, cum ar fi Gucci sau Dolce&Gabbana.
Dupa ce i-au imbracat ani intregi pe cei celebri si bogati, designerii s-au gandit ca a venit timpul sa-i si hraneasca, astfel ca branduri de lux ca Trussardi, Bvlgari si Gucci au adaugat in "meniul" lor cateva cafenele si restaurante, informeaza "Wall Street Journal".
In Milano, orasul care gazduieste in aceste zile Saptamana Modei, exista cateva astfel de locuri, majoritatea amplasate in apropierea magazinelor de haine ale marilor designeri. Astfel, de la mobila la costumele chelnerilor sau ciocolata, creatorii de moda si-au pus semnatura pe foarte multe produse.
Totusi, aceste restaurante si cafenele nu sunt frecventate pentru bucataria sofisticata, ci pentru ambianta, potrivit criticului culinar Davide Paolini. "Restaurantul Bvlgari este la fel de "rafinat" ca bijuteriile create de aceasta casa de moda, iar la Gold, restaurantul Dolce&Gabbana, merita sa petreci o seara, chiar daca stii ca vei plati pentru ambianta si lux, si nu pentru mancare", explica Paolini.
Bucatarie "haute couture"
Astfel, celebritatile, dar si oamenii de rand se numara printre clientii obisnuiti ai acestor restaurante unde, de la lumini pana la friptura, totul reflecta viziunea marilor creatori de moda, lucru care ii face sa se simta parte din acest univers al luxului.
Domenico Dolce si Stefanno Gabbana au dorit ca restaurantul lor, Gold, deschis in luna aprilie, sa fie un simbol al luxului, astfel ca designul localului (care se intinde pe cateva niveluri) a fost conceput in nuante de auriu si argintiu, frecvent intalnite in colectiile de moda ale casei D&G, in timp ce Roberto Cavalli si-a exprimat propria viziune pentru cafeneaua sa, care are oglinzi pe pereti, un tavan stralucitor si un lift in forma de dovleac.
Georgio Armani, care are cafenele pozitionate chiar langa magazinele de haine in mai multe orase din lume, printre care Milano, Tokio, Hong Kong si Istanbul, spune ca aceasta afacere nu este un "tertip" pentru a-i tine pe clienti in magazin. "In ziua de astazi, poate mai mult ca niciodata, alegerea unui restaurant in care sa iei masa reprezinta, de fapt, o componenta a stilului de viata", declara Armani, care si-a prezentat aseara, la Milano, colectia de primavara-vara 2008.
In cadrul acestei prezentari, Casa Armani a lansat si un telefon mobil, editie de lux, realizat in parteneriat cu Samsung. De asemenea, designerul va mai crea, tot in colaborare cu Samsung, un televizor, dar si alte produse electronice. Giorgio Armani isi extinde astfel afacerea, urmand exemplul altor crea-tori de moda care s-au implicat pe piata electronicelor: Dolce&Gabbana in par-teneriat cu Motorola pentru un telefon mobil, Prada si Roberto Cavalli - cu LG.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman