Romanii inlocuiesc cash-ul cu cardul
Data publicarii: 24-09-2007 | Finante-BanciPe zi ce trece, apetitul romanilor pentru carduri este in crestere, apreciaza specialistii de profil. Utilizat pana de curand doar pentru retragerea de numerar, obligati de faptul ca primeau salariul pe card, tot mai multi romani folosesc cardul pentru a-si plati cumparaturile. Desi a inceput mai greu, Romania se afla in cea mai dinamica sub-regiune din Europa in ce priveste cresterile pe toate segmentele - numar de carduri emise, volum de tranzactii, locatii de acceptare, noi programe implementate.
In prezent, procentul de folosire a cardului de credit la comerciant este de 50% dintre operatiunile efectuate, a spus Denisa Mateescu, director pe zona sud-est europeana a MasterCard Europe. "In privinta utilizarii cardurilor la comercianti, lucrurile au mers destul de greu la inceput. Pana recent, Romania a fost o tara a cardurilor de debit. Este normal, avand in vedere lipsa de educatie financiara a romanilor, care nici macar nu auzisera de carduri. A trebuit sa se schimbe mentalitatea utilizatorilor, sa nu mai stea la cozi pentru a retrage bani de la bancomat si sa inceapa sa plateasca cu cardul. Acum, pe langa utilizarea la comerciant, deja constatam o dezvoltare a serviciilor oferite de banci si o mai buna intelegere a menirii acestui instrument financiar", a adaugat reprezentantul MasterCard.
Pe langa schimbarea mentalitatii utilizatorilor, gradul de folosire a cardului la comerciant a crescut si datorita dezvoltarii comertului modern, lanturile de magazine de retail lansand carduri co-branded. "Magazinele de retail pot fi considerate o retea de distributie pentru carduri", spune Mateescu.
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman