Polita CASCO, mai scumpa cu pana la 50% pentru masinile avariate
Data publicarii: 19-09-2007 | AutoFirmele de asigurare spun ca sanctiunile pot ajunge pana la refuzul de a mai incheia asigurarea, daca un sofer face accident dupa accident, noteaza Gandul. Numarul de accidente dintr-un an sau de amenzi de circulatie, varsta, marca masinii, dar si gradul de uzura sunt o parte dintre aspectele luate in calcul de companiile de asigurari atunci cand stabilesc polita de asigurare facultativa CASCO.
Nivelul acestei polite a starnit in ultima vreme numeroase controverse, cei mai multi dintre asiguratori considerand ca acesta este mult prea mic comparativ cu valoarea despagubirilor acordate ca urmare a cresterii numarului de accidente.
Mai mult, companiile de asigurari au incercat sa creeze o baza de date comuna in care sa fie trecuti toti soferii cu accidente la activ. Pentru ca totul a ramas la stadiul de intentie, singura modalitate de a-i pedepsi pe soferii care-si lovesc masina este cresterea politei de asigurare.
Momentan, nici aceasta pedeapsa nu poate fi foarte drastica, deoarece concurenta de pe piata de profil determina firmele sa fie ceva mai indulgente. Exista insa intentia ca, in cel mai scurt timp, sa fie aplicata politica europeana in acest sector, care inseamna cresterea politei de asigurare pana la un maxim de 400%, spun reprezentantii firmelor de asigurari, nivelul mediu agreat fiind de 50%.
In ceea ce priveste politica actuala, orice incident care necesita reparatii platite de asigurator este contabilizat, ducand la cresterea politei in anul urmator. Astfel, in timp ce un sofer "exemplar" poate primi reduceri de pana la 45%, un altul cu multe accidente la activ va plati o polita aproape dubla. In general, asiguratorii cresc polita cu 10%, fie ca este vorba despre unul sau mai multe accidente.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii