Greenpeace: Constructorii auto, niste porci poluanti
Data publicarii: 17-09-2007 | AutoMilitantii germani ai Greenpeace au declansat saptamana trecuta o actiune mai putin obisnuita, chiar in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, denuntand poluarea excesiva cauzata de automobile. Cu ocazia deschiderii oficiale pentru publicul larg, ei au prezentat trei autovehicule (Audi, BMW si Volkswagen) vopsite in roz si accesorizate cu rat, urechi si codita de porc. Sub titulatura de "porci climatici, care polueaza atmosfera" (climate pigs), ei atrag atentia asupra faptului ca producatorii continua sa scoata pe piata masini care depasesc limitele admise de noxe, doar pentru a obtine cateva procente de profit in plus.
Specialistul auto al organizatiei de protectie a mediului prezent la Frankfurt, Wolfgang Lohbeck, considera ca solutiile prezentate de fabricanti sunt "proiecte vechi intepenite de ani de zile in planurile inginerilor si trecute cu vederea", iar vehiculele "verzi" prezentate anul acesta la Salonul Auto sunt pura ipocrizie.
Masina-porc nu este la prima sa aparitie: fabrica Porsche din Zuffenhausen, Germania, a primit, cu putin timp inainte de debutul evenimentului de la Frankfurt, vizita celor de la Greenpeace. Atunci, ei au impodobit un Cayenne Turbo roz cu atributele porcine, sustinand ca Porsche construieste modele extrem de poluante si nu tine cont de normele de mediu.
Echipa Porsche a venit insa pregatita cu raspunsuri pasnice si contraargumente afisate pe bannere mari cu titlul "Gut zu wissen" (Bine de stiut): contributia Porsche la minimizarea emisiilor de dioxid de carbon din trafic, sau viitoarea introducere a motoarelor hibride cu un consum sub 9L de combustibil la 100 km.
Potrivit statisticilor efectuate in ultima perioada, Porsche se face vinovata de circa 1% din totalul emisiilor de noxe de esapament din intreaga Germanie.
Greenpeace - Car sclave
Integral in Antena3
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?