Videanu: Veniturile din turism ale Capitalei sunt aproape zero
Data publicarii: 14-09-2007 | TurismPrimarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a declarat joi ca veniturile din turism ale orasului Bucuresti sunt foarte mici in comparatie cu cele din alte capitale europene, ele tinzand spre zero. "Orasul Bucuresti are nevoie sa devina o destinatie turistica. Analizand structura venitului, am observat ca incasarile din turism sunt foarte mici in comparatie cu cele ale altor capitale europene", a declarat Videanu, intr-o conferinta de presa organizata cu prilejul intalnirii dintre reprezentanti ai Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), ai municipalitatii si ai industriei turistice.
Primarul general a mai spus ca pana la sfarsitul anului municipalitatea spera ca, in Calea Victoriei nr. 31, pe fostul amplasament al restaurantului Simplon sa se deschida un punct de informare turistica pentru Bucuresti. Videanu a precizat ca acest punct de informare turistica va functiona provizoriu acolo, urmand ca el sa fie mutat in Piata Revolutiei, odata cu terminarea lucrarilor de modernizare a acestei piete.
Intalnirea dintre reprezentantii ANAT, ai municipalitatii si ai industriei turistice, a avut ca scop crearea unei structuri care sa se ocupe de promovarea turistica a Capitalei.
"90% din traficul turistic din Capitala este reprezentat de turismul de business", a spus presedintele ANAT, Dragos Anastasiu. El a adaugat ca "structura care va fi creata, cel mai probabil pana la sfarsitul anului, nu va fi o megastructura care sa consume foarte multi oameni sau foarte multi bani (...) Un prim pas ar fi promovarea intensiva pe internet. A face un site destept nu necesita prea multi bani. Banii sunt ultima noastra problema, e nevoie de oameni creativi", a mai spus presedintele ANAT.
In ceea ce priveste contributia cu resurse umane si materiale, capitalul de start va fi pus in joc de Primarie si de partile private implicate in proiect, a mai spus primarul general, dar nu a precizat proportiile cu care va contribui fircare dintre parti.
Primarul a mai spus ca pe viitor, municipalitatea are in vedere introducerea transportului in comun pe Calea Victoriei.
Gradul de ocupare al hotelurilor la sfarsit de saptamana in Bucuresti este de 45%, fiind unul dintre cele mai slabe din Europa Centrala si de Est, potrivit unui recent studiu de piata realizat de o firma de consultanta, citat de oficialii ANAT.
Pe agenda discutiilor a mai figurat realizarea unui card turistic, dupa modelul celui existent in Constanta, distribuirea gratuita in malluri de harti ale orasului si planuri ale metroului, organizarea unui traseu de vizitat orasul cu autocar pe traseu prestabilit, din ora in ora si cu statii in punctele de interes (muzee, monumente, parcuri), mentinerea preturilor de intrare la muzee si obiective turistice in limite rezonabile, iar orice schimbare a lor sa fie anuntata cu cel putin un an inainte.
Cei prezenti au discutat despre oportunitatea organizarii de festivaluri si spectacole de sunet si lumina in parcuri si pe platforma de la Piata Unirii, precum si aducerea de fanfare in parcurile Cismigiu, Herastru si Izvor.
Reprezentantii ANAT au sustinut ca prezenta in cadrul proiectului a Ministerului Culturii este foarte importanta, deoarece Capitala are ca principale puncte de atractie, activitati culturale si arhitectura. Reprezentantii Ministerului Culturii si Cultelor nu au prticipat pana acum la intalnirile dintre reprezentantii primariei, ai ANAT si ai industriei hoteliere, dar oficialii ANAT s-au aratat increzatori ca MCC se va implica la urmatoarea intalnire care va avea loc pe 15 octombrie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman