Din seria Videanu promite, cetateanul crede
Data publicarii: 12-09-2007 | PoliticaPrimaria Capitalei intentioneaza sa construiasca un pasaj pietonal subteran sub Arcul de Triumf, sa modernizeze si zona de la suprafata, precum si sa reabiliteze mai multe artere din oras, investitiile ridicandu-se la peste 200 de milioane de euro, potrivit unor proiecte de hotarare municipale.
Potrivit unui proiect de hotarare care va fi supus spre aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) in sedinta de joi, Primaria Capitalei intentioneaza sa modernizeze Piata Arcului de Triumf si sa construiasca un pasaj pietonal in zona, valoarea investitiei ridicandu se la 24.400.843 de euro, lucrarile urmand sa fie finalzate intr-un an de zile.
Pasajul pietonal central va avea o suprafata de 3.542 mp, iar accesul se va face pe scari rulante, cat si cu ajutorul a cinci lifturi, monatate la cele cinci intrari de care va beneficia.
"In prezent, atat traficul auto, cat si circulatia pietonala din zona pietei prezinta disfunctionalitati majore din cauza aglomeratiei masinilor care domina tot spatiul neconstruit, lucru care duce la imposibilitatea vizibilitatii la nivelul ochiului pe perimetrul pietei, la traversari pietonale dificile a arterelor principale, care impiedica fluenta traficului auto, cat si la aglomerari de pietoni in zonele statiilor mijloacelor de transport", isi motiveaza municipalitatea decizia. Totodata, "se constata degradari la nivelul spatiului urban care e pe cale sa isi piarda identitatea, cauzate de invazia reclamelor si a panourilor amplasate pe cladiri sau de lipsa informatiei de orientare la nivel stradal", se mai arata in expunerea de motive a proiectului.
Potrivit proiectului, prin solutiile adoptate, pe durata lucrarilor, Arcul de Triumf va fi protejat, astfel incat acesta sa nu fie afectat. De asemenea, traficul auto in zona nu va fi deviat, ci doar restrictionat.
Primaria estimeaza ca, dupa ce lucrarile vor fi finalizate, posibilitatea accidentarii pietonilor se va reduce la minim, deoarece nu vor mai exista treceri de pietoni la nivel de carosabil, iar traficul in zona va fi decongestionat. Totodata, va creste atractivitatea turistica in zona, "datorita posibilitatii admirarii peisajului de pe platforma Arcului, precum si a amplasarii de spatii comerciale (anticariate, galerii de arta) in pasaj, pe o suprafata de 4773 mp.
Piata Arcului de Triumf este parte a Soselei Kiseleff si locul de intalnire a cinci artere cu circulatie intensa, Kiseleff, Piata Presei Libere- Arcul de Triumf, Kiseleff, Piata Victoriei- Arcul de Triumf, Bd. Constantin Prezan, Bd. Maresal Avrerescu, Strada Alexandru Constantinescu.
In ceea ce priveste proiectele de reabilitare si modernizare a strazilor, Primaria Capitalei intentioneaza sa modernizeze Strazile 16 Februarie si Godeanu, din Bucurestii Noi, care in prezent sunt neasfaltate, investitia fiind de 61.215.572 de euro. Pe Strada 16 Februarie, care ar urma sa aiba doua benzi pe sens, va fi construita si o linie de tramvai. O alta strada care va fi supusa reabilitarii, potrivit unui proiect de hotarare municipal, este Bulevardul Liviu Rebreanu, contra sumei de 36.484 251 de euro.
Totodata, Municipalitatea doreste sa realizeze o strapungere la nodul rutier dintre Strada Nicolae Grigorescu si Splaiul Dudescu, pana la Soseaua Oltenitei, lucrare care necesita suma de 71.099 415 de euro. O alta investitie municipala, in valoare de 27.997.451 de euro, ar putea fi realizata prin constructia unui pasaj denivelat intre Soseaua Nordului si Strada Elena Vacarescu, care ar urma sa fie gata in doi ani.
Un alt proiect care va fi supus aprobarii CGMB in sedinta de joi presupune reabilitarea Podului Colentina, care a fost construit in anul 1975 si, potrivit expertizei tehnice, trebuie reabilitat. Lucrarile vor fi finalizate in opt luni, iar investitia se ridica la 1.550.537 de euro.
Aceste proiecte se incadreaza in strategia municipala in domeniul transportului public "care vizeaza, in princpal, acele actiuni care sa conduca la prioritizarea acestuia, prin continuarea procesului de reabilitare si modernizare a infrastructurii rutiere".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii