Mediatorul intre banci si clientii nemultumiti va aparea in 2008
Data publicarii: 10-09-2007 | Finante-BanciBogdan Baltazar considera ca institutiile de credit, in special cele mai mici, se tem de tutela unui astfel de organism, noteaza Adevarul. Proiectul de infiintare a ombudsman, institutie care sa medieze neintelegerile dintre clienti si banci, inainteaza greu, nefiind inca definitivat, dupa aproape un an de discutii. In plus, nici armonizarea legislatiei in ceea ce priveste modificarea contractelor pentru credite de consum nu s-a materializat.
Ombudsmanul bancar va permite rezolvarea, pe cale nejudecatoreasca, a disputelor dintre consumatori si banci, fiind o institutie menita sa rezolve problemele inainte de a ajunge in instanta.
"Partea tehnica am finalizat-o. Urmeaza ca, la un moment dat, probabil prin lunile noiembrie-decembrie, comunitatea bancara sa se pronunte.
Din punct de vedere al Asociatiei Romane a Bancilor, lucrurile sunt rezolvate", a declarat, pentru "Adevarul", Radu Negrea, secretar general al Asociatiei.
Oficialul ARB recunoaste ca lucrurile inainteaza cu dificultate, iar din discutiile de pana in momentul de fata cu membrii ARB a ramas batut in cuie faptul ca viitoarea societate va fi "o entitate de sine statatoare, autonoma, nu o autoritate de stat".
Institutia urmeaza sa fie finantata de banci
Dezvoltarea groaie a ombudsman nu este o noutate pentru sistemul bancar, dificultati aparand si in cazul infiintarii Biroului de Credit, Transfond sau Biroului de Garantare. Radu Negrea spune ca, in urma discutiilor de pana acum dintre membrii ARB, societatea care se va infiinta va fi finantata prin contributia bancilor.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des