Mediatorul intre banci si clientii nemultumiti va aparea in 2008
Data publicarii: 10-09-2007 | Finante-BanciBogdan Baltazar considera ca institutiile de credit, in special cele mai mici, se tem de tutela unui astfel de organism, noteaza Adevarul. Proiectul de infiintare a ombudsman, institutie care sa medieze neintelegerile dintre clienti si banci, inainteaza greu, nefiind inca definitivat, dupa aproape un an de discutii. In plus, nici armonizarea legislatiei in ceea ce priveste modificarea contractelor pentru credite de consum nu s-a materializat.
Ombudsmanul bancar va permite rezolvarea, pe cale nejudecatoreasca, a disputelor dintre consumatori si banci, fiind o institutie menita sa rezolve problemele inainte de a ajunge in instanta.
"Partea tehnica am finalizat-o. Urmeaza ca, la un moment dat, probabil prin lunile noiembrie-decembrie, comunitatea bancara sa se pronunte.
Din punct de vedere al Asociatiei Romane a Bancilor, lucrurile sunt rezolvate", a declarat, pentru "Adevarul", Radu Negrea, secretar general al Asociatiei.
Oficialul ARB recunoaste ca lucrurile inainteaza cu dificultate, iar din discutiile de pana in momentul de fata cu membrii ARB a ramas batut in cuie faptul ca viitoarea societate va fi "o entitate de sine statatoare, autonoma, nu o autoritate de stat".
Institutia urmeaza sa fie finantata de banci
Dezvoltarea groaie a ombudsman nu este o noutate pentru sistemul bancar, dificultati aparand si in cazul infiintarii Biroului de Credit, Transfond sau Biroului de Garantare. Radu Negrea spune ca, in urma discutiilor de pana acum dintre membrii ARB, societatea care se va infiinta va fi finantata prin contributia bancilor.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii