Mediatorul intre banci si clientii nemultumiti va aparea in 2008
Data publicarii: 10-09-2007 | Finante-BanciBogdan Baltazar considera ca institutiile de credit, in special cele mai mici, se tem de tutela unui astfel de organism, noteaza Adevarul. Proiectul de infiintare a ombudsman, institutie care sa medieze neintelegerile dintre clienti si banci, inainteaza greu, nefiind inca definitivat, dupa aproape un an de discutii. In plus, nici armonizarea legislatiei in ceea ce priveste modificarea contractelor pentru credite de consum nu s-a materializat.
Ombudsmanul bancar va permite rezolvarea, pe cale nejudecatoreasca, a disputelor dintre consumatori si banci, fiind o institutie menita sa rezolve problemele inainte de a ajunge in instanta.
"Partea tehnica am finalizat-o. Urmeaza ca, la un moment dat, probabil prin lunile noiembrie-decembrie, comunitatea bancara sa se pronunte.
Din punct de vedere al Asociatiei Romane a Bancilor, lucrurile sunt rezolvate", a declarat, pentru "Adevarul", Radu Negrea, secretar general al Asociatiei.
Oficialul ARB recunoaste ca lucrurile inainteaza cu dificultate, iar din discutiile de pana in momentul de fata cu membrii ARB a ramas batut in cuie faptul ca viitoarea societate va fi "o entitate de sine statatoare, autonoma, nu o autoritate de stat".
Institutia urmeaza sa fie finantata de banci
Dezvoltarea groaie a ombudsman nu este o noutate pentru sistemul bancar, dificultati aparand si in cazul infiintarii Biroului de Credit, Transfond sau Biroului de Garantare. Radu Negrea spune ca, in urma discutiilor de pana acum dintre membrii ARB, societatea care se va infiinta va fi finantata prin contributia bancilor.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman