Euro se face la imprimanta, leul - cu fierul de calcat
Data publicarii: 07-09-2007 | Finante-BanciBancnotele de 50 de euro si de 50 de lei sint in topul falsurilor in Romania. Cele de euro sint scanate si apoi scoase la imprimanta, iar pe leii noi se aplica ceara peste care trece fierul de calcat. Bancnotele false de euro sint trimise in special de capsunari, cu autocarul.
In Romania, cele mai multe cazuri cu bancnote contrafacute, adica modificarea in totalitate a acestora, si nu doar a elementelor de siguranta, provin de la casele de schimb valutar si de la buticuri. De la inceputul anului s-au descoperit 734 de bancnote de euro si 841 de bancnote de lei noi contrafacute, de diferite sume, dar nici acestea nu erau de calitate. In top se situeaza bancnotele de 50 de euro si de 50 de lei, urmind cele de 200 si de 100 de euro si cele de 100 si de 200 de lei noi.
"In cazul bancnotelor euro, metoda de contrafacere presupune scanarea bancnotei si printarea ei pe hirtie. Pentru leii nostri, cind au aparut, s-a procedat la simpla lor tiparire pe hirtie, fara a mai fi plastifiati. Persoanele care ii contrafaceau cumparau cu ei de la buticuri noaptea sau spre dimineata, cind vinzatorul era obosit si nu se mai uita cu atentie la bani", spune pentru Cotidianul Catalin Dragota, directorul Oficiului National Central pentru Combaterea Falsului de Moneda din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR), prezent la intilnirea expertilor din 20 de tari pentru combaterea contrafacerii de moneda euro din sud-estul Europei, eveniment incheiat joi.
"Apoi au facut leii grei cu ceara: pe hirtia scanata si printata aplicau ceara transparenta, cum este cea pentru pardoseala, si o presau cu fierul de calcat, iar ca element de siguranta foloseau staniolul, insa nu au putut sa-l contrafaca in totalitate", adauga Dragota.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului