O firma germana intentioneaza sa relanseze Trabantul
Data publicarii: 07-09-2007 | AutoLa aproape douazeci de ani dupa caderea Zidului Berlinului, o companie germana intentioneaza sa dea o noua sansa Trabantului, o masina poluanta in doi cilindri, simbol al fostei Germanii de Est, transmite Reuters. Noile modele de Trabant nu vor mai avea motoare mici, nu vor mai emite noxe si nu vor mai avea caroserii din plastic, dar vor pastra designul modelului original, la fel cum s-a intamplat la noul Beetle al Volkswagen sau la noul Mini.
Trabantul a fost cel mai des intalnit vehicul din fosta Republica Democrata Germana si a fost produs timp de 30 de ani fara modificari majore. Locuitorii fostei Germanii de Est stateau ani in sir la coada ca sa cumpere o astfel de masina.
In pofida interiorului lipsit de confort si a motorului slab, masina cu aspect de cutie a fost privita cu afectiune si a devenit un obiect cu statut de simbol.
Herpa, un producator bavarez de vehicule in miniatura, vrea sa obtina profit din nostalgia pentru Trabant, "alintat" sub denumirea de "Trabi", si a cumparat drepturile pentru aceasta marca, intentionand sa creeze o versiune relansata integral a masinii.
"Avem un model nou de Beetle, avem un nou Mini, a venit vremea pentru un nou Trabi", a declarat pentru Reuters un purtator de cuvant, Daniel Stiegler. "Perceptia ideii noastre a fost extraordinara", a mai spus Stiegler.
Compania va prezenta un model al conceputului la scara 1:10 saptamana viitoare la Salonul Auto International de la Frankfurt. Modelul initial avea doua portiere si patru locuri, iar masina era vopsita in albastru deschis.
Producerea propriu-zisa a masinii va fi negociata in functie de reactia participantilor la salon. "Cea mai probabila optiune este productia unei serii limitate de 5.000 de exemplare", a mai spus Stiegler, care a adaugat ca firma pe care o reprezinta poarta negocieri cu mai multi producatori.
Herpa ia in considerare un model echipat cu motor de BMW, care ar urma sa se vanda la pretul de 50.000 de euro (68.320 dolari). Modelele de epoca reconditionate se vand insa pentru suma de aproximativ 10.000 de euro, prin licitatii organizate pe internet, mai noteaza Reuters.
Cand a fost proiectat prima data in anii 1950, modelul original de Trabant urma sa fie produs pana in 1967. Modelele restilizate propuse ulterior au fost respinse insa de conducerea Republicii Democrate Germane, pe motiv ca ar fi prea costisitoare.
Masina a devenit un simbol dupa publicarea imaginilor cu locuitori ai Germaniei de Est traversand granita in masinile lor Trabant in noiembrie 1989 dupa caderea Zidului Berlinului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii