O firma germana intentioneaza sa relanseze Trabantul
Data publicarii: 07-09-2007 | AutoLa aproape douazeci de ani dupa caderea Zidului Berlinului, o companie germana intentioneaza sa dea o noua sansa Trabantului, o masina poluanta in doi cilindri, simbol al fostei Germanii de Est, transmite Reuters. Noile modele de Trabant nu vor mai avea motoare mici, nu vor mai emite noxe si nu vor mai avea caroserii din plastic, dar vor pastra designul modelului original, la fel cum s-a intamplat la noul Beetle al Volkswagen sau la noul Mini.
Trabantul a fost cel mai des intalnit vehicul din fosta Republica Democrata Germana si a fost produs timp de 30 de ani fara modificari majore. Locuitorii fostei Germanii de Est stateau ani in sir la coada ca sa cumpere o astfel de masina.
In pofida interiorului lipsit de confort si a motorului slab, masina cu aspect de cutie a fost privita cu afectiune si a devenit un obiect cu statut de simbol.
Herpa, un producator bavarez de vehicule in miniatura, vrea sa obtina profit din nostalgia pentru Trabant, "alintat" sub denumirea de "Trabi", si a cumparat drepturile pentru aceasta marca, intentionand sa creeze o versiune relansata integral a masinii.
"Avem un model nou de Beetle, avem un nou Mini, a venit vremea pentru un nou Trabi", a declarat pentru Reuters un purtator de cuvant, Daniel Stiegler. "Perceptia ideii noastre a fost extraordinara", a mai spus Stiegler.
Compania va prezenta un model al conceputului la scara 1:10 saptamana viitoare la Salonul Auto International de la Frankfurt. Modelul initial avea doua portiere si patru locuri, iar masina era vopsita in albastru deschis.
Producerea propriu-zisa a masinii va fi negociata in functie de reactia participantilor la salon. "Cea mai probabila optiune este productia unei serii limitate de 5.000 de exemplare", a mai spus Stiegler, care a adaugat ca firma pe care o reprezinta poarta negocieri cu mai multi producatori.
Herpa ia in considerare un model echipat cu motor de BMW, care ar urma sa se vanda la pretul de 50.000 de euro (68.320 dolari). Modelele de epoca reconditionate se vand insa pentru suma de aproximativ 10.000 de euro, prin licitatii organizate pe internet, mai noteaza Reuters.
Cand a fost proiectat prima data in anii 1950, modelul original de Trabant urma sa fie produs pana in 1967. Modelele restilizate propuse ulterior au fost respinse insa de conducerea Republicii Democrate Germane, pe motiv ca ar fi prea costisitoare.
Masina a devenit un simbol dupa publicarea imaginilor cu locuitori ai Germaniei de Est traversand granita in masinile lor Trabant in noiembrie 1989 dupa caderea Zidului Berlinului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman