Unele supermarket-uri inca trateaza romanii drept cobai
Data publicarii: 28-08-2007 | LifestyleGreenpeace a lansat luni campania de piata impotriva organismelor modificate genetic (OMG) prin publicarea sondajului de opinie care arata ca 67% dintre romani refuza categoric sa consume alimente modificate genetic (MG) si a primei editii a Ghidului Consumatorului pentru Alimentele Modificate Genetic. "Nimeni nu doreste sa fie cobai pentru OMG. Era de asteptat ca si in Romania, la fel ca in celelalte tari din UE, consumatorii sa refuze sa manance alimente MG. Rezultatele sondajului de opinie comandat de Greenpeace arata ca vasta majoritate a romanilor respinge categoric alimentele MG din farfurii si doreste ca acestea sa dispara de pe rafturile magazinelor alimentare", a spus Gabriel Paun, coordonator de campanii Greenpeace.
Greenpeace a chestionat in cursul acestui an supermarket-urile care opereaza in Romania pentru a afla in interesul consumatorilor care dintre acestea vand alimente MG si care nu. Rezultatele publicate astazi in cadrul primei editii a ghidului consumatorului pentru alimentele MG [2] ofera raspunsurile supermarket-urilor sub forma unor liste verzi/orange/rosii.
Lista verde:
-
Billa
-
Kaufland
-
Plus
-
Profi
Lista orange:
-
Carrefour
-
Metro
-
Selgros
-
Penny
-
XXL
Lista rosie:
-
Auchan
-
Artima
-
CORA
-
La Fourmi
-
Mega Image
Supermarket-urile care garanteaza ca nu vand alimente MG nici in marcile proprii si nici in cele furnizate de alti producatori apar pe lista verde a ghidului (Billa, Kaufland, Plus, Profi). Cele care pot garanta absenta OMG doar pentru propriile marci se regasesc in lista orange (Carrefour, Metro, Selgros, Penny, XXL). Acele supermarket-uri care nu au putut sau nu au dorit sa garanteze ca nu vand alimente MG sunt prezente pe lista rosie a ghidului (Auchan, Artima, CORA, La Fourmi, Mega Image).
"Este imbucurator faptul ca exista deja supermarket-uri care sunt receptive la dorinta romanilor de a se lipsi de alimentele MG, insa este revoltator ca exista inca altele care pot vinde asemenea alimente impotriva vointei consumatorilor. Ne-am saturat de culturile ilegale cu plante MG si cu atat mai mult de prezenta lor in mancarea noastra. Este timpul ca toate supermarket-urile sa fie sensibile fata de vointa majoritatii si sa adopte o politica de vanzari fara OMG in alimentele noastre!", a incheiat Paun.
In perioada imediat urmatoare Greenpeace va continua dialogul cu supermarket-urile si va desfasura activitati de informare in randul consumatorilor in legatura cu politica acestor supermarket-uri cu privire la vanzarea de alimente MG in vederea extinderii listei verzi.
Greenpeace cere supermarket-urilor care opereaza in Romania sa se supuna vointei romanilor si sa garanteze imediat ca vand alimente fara OMG pentru a proteja sanatatea oamenilor si a mediului.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău