Publicitatea inselatoare va fi amendata cu pana la 30.000 de lei
Data publicarii: 16-08-2007 | MediaPublicitatea inselatoare si publicitatea comparativa ilegala ar putea fi sanctionate cu amenzi intre 3.000 lei si 30.000 lei, niveluri de pana la 7,5 ori mai ridicate decat cele actuale, iar atributiile Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) in domeniul publicitatii vor fi extinse, noteaza Gardianul.
Comerciantul prejudiciat poate sa se adreseze si instantei, daca publicitatea inselatoare si cea comparativa ilegala determina daune patrimoniale sau morale, potrivit unui proiect de lege privind publicitatea inselatoare si comparativa publicat, ieri, pe pagina de Internet a MEF. Reglementarile actuale stabilesc amenzi cuprinse intre 500 de lei si 4.000 lei.
Proiectul de act normativ transpune prevederile unei directive a Parlamentului European si Consiliului UE din 12 decembrie 2006 privind publicitatea inselatoare si comparativa.
Publicitatea TV se supune Legii audiovizualului
Prevederile nu vor fi aplicate in cazul publicitatii difuzate in cadrul programelor de radiodifuziune si televiziune, care se supune Legii audiovizualului, iar la momentul intrarii in vigoare a actului normativ vor fi abrogate prevederile privind publicitatea inselatoare si comparativa ilegala din Legea 148/2000.
Actul normativ urmareste si completarea atributiilor MEF din domeniul publicitatii prin aplicarea, in viitor, si a dispozitiilor din domeniul publicitatii inselatoare, anterior in sarcina Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile