Publicitatea inselatoare va fi amendata cu pana la 30.000 de lei
Data publicarii: 16-08-2007 | MediaPublicitatea inselatoare si publicitatea comparativa ilegala ar putea fi sanctionate cu amenzi intre 3.000 lei si 30.000 lei, niveluri de pana la 7,5 ori mai ridicate decat cele actuale, iar atributiile Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) in domeniul publicitatii vor fi extinse, noteaza Gardianul.
Comerciantul prejudiciat poate sa se adreseze si instantei, daca publicitatea inselatoare si cea comparativa ilegala determina daune patrimoniale sau morale, potrivit unui proiect de lege privind publicitatea inselatoare si comparativa publicat, ieri, pe pagina de Internet a MEF. Reglementarile actuale stabilesc amenzi cuprinse intre 500 de lei si 4.000 lei.
Proiectul de act normativ transpune prevederile unei directive a Parlamentului European si Consiliului UE din 12 decembrie 2006 privind publicitatea inselatoare si comparativa.
Publicitatea TV se supune Legii audiovizualului
Prevederile nu vor fi aplicate in cazul publicitatii difuzate in cadrul programelor de radiodifuziune si televiziune, care se supune Legii audiovizualului, iar la momentul intrarii in vigoare a actului normativ vor fi abrogate prevederile privind publicitatea inselatoare si comparativa ilegala din Legea 148/2000.
Actul normativ urmareste si completarea atributiilor MEF din domeniul publicitatii prin aplicarea, in viitor, si a dispozitiilor din domeniul publicitatii inselatoare, anterior in sarcina Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman