Escrocherii printr-o clona a centralei Orange
Data publicarii: 15-08-2007 | IT&CSute de romani au cazut victimele unor hackeri care au clonat numarul de centrala a companiei Orange, noteaza Gardianul. Hackerii au creat un program care genereaza cunoscutul numar al Centrului de mesaje al companiei de telefonie mobila: +40744.946.000". Mesajul prin care Orange il felicita pe destinatar de castigul a 10.000 de euro este trimis unui numar ales aleatoriu. Reprezentantii Orange au spus ca este un caz tipic de frauda, rugandu-i pe clienti sa nu dea curs unor astfel de mesaje.
Hackerii folosesc numarul de telefon al Orange pentru a insela cat mai multe persoane. "Orange va felicita! Numarul dumneavoastra este castigatorul premiului de fidelitate in valoare de 10.000 euro! Veti fi contactat(a)!, expeditor 333, Centru mesaje : +40744946000". Acesta este mesajul primit de mai multi abonati ai Orange de pe numarul de telefon al companiei. Sute de clienti ai companiei au crezut ca sunt contactati chiar de catre Orange.
Pentru a primi premiul, victimele trebuia sa cumpere o cartela orange reincarcabila, pentru ca, ulterior, escrocii sa isi incarce creditul cu valoarea respectivelor cartele. Escrocii le solicita victimelor sa le transmita codul de reincarcare a cartelelor, iar pentru a le convinge de realitatea celor discutate, le comunica si numere de conturi bancare, evident false, de la diverse unitati de profil, de unde poate fi ridicat premiul cel mare. In final, escrocii nu-i mai contacteaza pe clientii Orange.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău