Coca Cola, cel mai cunoscut brand la nivel international
Data publicarii: 14-08-2007 | InternationalCoca-Cola este cel mai valoros brand la nivel mondial, fiind urmat in top de Microsoft si de IBM. Aceasta este concluzia unui studiu realizat si dat publicitatii de firma americana de consultanta Interbrand si revista Business Week. Studiul, numit "Top 100 Global Brands", releva ca, din primele zece marci de pe mapamond, sapte sunt americane. Singurele tari europene care au reusit sa isi faca loc in primele zece sunt Finlanda, cu Nokia, si Germania, cu Mercedes.
In top Ten exceptia o reprezinta Toyota, care a intrat in clasament dupa ce, in 2003, a ocupat locul 11. Prin multitudinea de marci americane, Europa isi face cu greu simtita prezenta: masinile germane, marcile franceze L'Oreal, Chanel si Danone sau cele italiene Gucci si Prada.
In topul brandurilor se mai afla Elvetia cu Nescafe, UBS, Nestle si Rolex, Marea Britanie, cu HSBC, Reuters, BP, Smirnoff si Shell, Suedia, cu Ikea, Olanda, cu Philips si ING.
Conform studiului, primul brand din clasament - Coca Cola inregistreaza, in 2007, o valoare de 65,324 miliarde de dolari, cu 3% mai mica decat in 2006. Companiile americane au ocupat cele mai bune pozitii si in acest an, dominand clar top zece al primelor clasate.
Cea mai bine cotata companie din afara Statelor Unite este producatorul finlandez de telefoane mobile Nokia, care s-a situat pe locul 5, cu o valoare de 33,69 miliarde de dolari. Din Marea Britanie, doar cinci branduri au reusit sa se situeze intre primele 100.
Cele 100 de branduri masurate insumeaza circa 1.200 de miliarde de dolari anul acesta. In topul anului 2007, peste jumatate dintre brandurile listate sunt americane, alte 48 de marci provenind din Germania, Franta, Japonia sau Marea Britanie.
Cele mai mari cresteri ale valorii afacerii au inregistrat-o companii precum Google, cu 44% de la un an la altul, urmat de brandul spaniol Zara despre care se spune ca in acest an si-a deschis mai mult de un magazin pe zi in toata lumea.
Pozitia a treia, cu o crestere a valorii brandului de 21 %, ii revine lui Apple, datorita noului IPhone lansat in acest an. Lider in domeniul inovatiei Nintendo a castigat in acest an circa 18 procente, iar Starbucks, cu 2.400 de magazine deschise in toata lumea de la inceputul acestui an, incheie clasamentul castigatorilor cu 17% crestere a afacerii.
Firmele care coboara in clasamentul brandurilor sunt Ford cu 19% din valoare, urmat de Gap, Kodak si Pizza Hut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile