Cine isi deschide o afacere in Romania?
Data publicarii: 10-08-2007 | AfaceriPortretul-robot al antreprenorului autohton de succes: barbat de 35 de ani, cu studii economice si, eventual, fiul unui om de afaceri. In Romania, majoritatea proprietarilor de firme mici si mijlocii sunt barbati, noteaza Curierul National. Studiile arata insa ca in activitati premergatoare demararii unei afaceri (dezvoltarea unui plan de business, cautarea surselor de finantare), femeile sunt mai active decat barbatii. La nivel general, 10% dintre femei se implica in pornirea unui nou business, fata de doar 7% dintre barbati.
Conform primului studiu realizat de Centrul de Studii Antreprenoriale si de Afaceri, pentru Romania, cei care pornesc un nou business sunt in principal indivizi cu varste intre 26 si 40 de ani (18,14%). In plus, o mare influenta in demararea unei afaceri o are si existenta in familie a unui alt membru care detine deja o firma (cca. 40% dintre repondenti). Pentru 23% dintre subiectii studiului, acea persoana a fost tatal, in timp ce doar pentru 8% a fost mama.
Motivatia de a demara o afacere
Romanii isi deschid o afacere proprie in primul rand pentru a-si imbunatati modul de viata, dar si pentru a profita de o oportunitate. Pe o scala de la 1 la 5, cea mai mare pondere o au dorinta de imbunatatire a calitatii vietii (4,4) si planurile personale (4,2).
Din punct de vedere economic, repondentii au indicat clar ca pornesc o afacere pentru a profita de oportunitatea aparuta (4). De aici si concluzia ca antreprenoriatul este vazut mai degraba ca o optiune de a nu rata o ocazie decat ca o necesitate (conceptul de "a deveni angajat" a primit doar 1,4 puncte). Nici prestigiul social nu este de neglijat, fiind cotat cu 3, 45 din 5 puncte.
Preluarea unui model din familie
CEBR considera ca firmele mici si mijlocii, alaturi de afacerile de familie, sunt motorul dezvoltarii economice. Iar din cercetari academice se stie ca succesul acestor tipuri de afaceri este explicat in mare parte de profilul antreprenorului. CEBR are ca principal obiectiv sa furnizeze informatii calitative si cantitative despre indivizi si intreprinderi din Romania, cu scopul de a promova analize academice si de afaceri. Potrivit datelor postate pe site-ul oficial, organizatia are in prezent o baza de date cu peste 2000 de nume, din toate regiunile tarii. "Din dorinta de a avea o abordare metodologica riguroasa, facem o diferentiere clara intre indivizii care sunt implicati intr-o activitate de antreprenoriat ori au pornit recent un business, de cei care nu au activitati de acest tip", precizeaza organizatia.
Din studiu se constata, de asemenea, ca prezenta unui antreprenor in cercul social, in principal in randul familiei, actioneaza ca un stimul in pornirea unui business nou, pentru 25,33% dintre noii patroni. Iar modelul preluat cel mai des de catre indivizi, indiferent de gen, este in principal modelul tatalui, in 13.46% dintre situatii.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman