Serviciile platite ale Fiscului nu au cautare printre firme
Data publicarii: 23-07-2007 | Finante-BanciIntr-o luna, nicio companie nu a solicitat Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emiterea solutiei fiscale individuale anticipate sau a acordului de pret in avans, noteaza Adevarul. Ideea fostului sef al Fiscului, Sebastian Bodu, de a face rost de bani in plus pentru angajatii Fiscului se pare ca nu da roade, desi a fost pusa in practica de mai bine de o luna. Si asta pentru ca firmele nu apeleaza, deocamdata, la serviciile contra cost oferite de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Fostul presedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Sebastian Bodu, propunea anul trecut ca institutia sa ofere contra cost anumite servicii care presupun un volum de munca foarte mare. Din sumele incasate ar fi trebuit remunerati, direct proportional cu munca depusa, si angajatii Fiscului.
Chiar daca Sebastian Bodu nu se mai afla la conducerea institutiei, actul normativ cu pricina a intrat in vigoare in urma cu mai mult de o luna. Contrar asteptarilor, aceste servicii platite ale Fiscului nu si-au gasit insa pana acum clienti.
Solicitarile primite anterior aparitiei legii, solutionate gratis
Hotararea de Guvern 529/2007 pentru aprobarea procedurii de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate si a acordului de pret in avans a intrat in vigoare incepand cu 12 iunie 2007.
"Pana la momentul aparitiei acestui act normativ au existat doua solicitari, una pentru solutia fiscala individuala anticipata, iar cealalta pentru acordul de pret in avans", a precizat, pentru "Adevarul", ANAF. Potrivit legislatiei, emiterea celor doua acte costa 1.000 de euro, respectiv 20.000 de euro.
"Solicitarile primite inaintea intrarii in vigoare a actului normativ respectiv vor fi solutionate gratis", au explicat, pentru "Adevarul", surse din ANAF, stiut fiind faptul ca nicio lege nu se aplica retroactiv.
Nicio cerere nu a fost rezolvata
Teoretic, ANAF a avut posibilitatea sa emita astfel de acte fiscale, inca din 2003, conform articolului 42, din Ordonanta Guvernului 92/2003. Practic insa, in lipsa unei proceduri, Fiscul nu a putut oferi astfel de servicii, chiar daca a primit de la multinationale mai multe solicitari in acest sens.
"De la intrarea in vigoare a art. 42 din OG 92/2003, au fost inregistrate 12 solicitari, din care una pentru acordul de pret in avans, iar 11 pentru solutia fiscala individuala anticipata. In total, exista spre solutionare doua solicitari pentru acordul de pret in avans si 12 solicitari pentru solutia fiscala individuala anticipata", ne-a mai precizat ANAF.
Din toate acestea, nu a fost solutionata insa niciuna, din cauza faptului ca procedura de emitere a celor doua acte fiscale a intrat in vigoare abia pe 12 iunie. "Iar pana la aceasta data nu a existat posibilitatea emiterii acestor solutii fiscale", conchide Fiscul.
Tinand cont si de acest fapt, ANAF nu poate spune deocamdata care este termenul mediu pentru solutionarea unei astfel de cereri. Legal insa, o cerere pentru solutia fiscala individuala anticipata trebuie solutionata in maximum 45 de zile, in timp ce termenul pentru acordul de pret in avans unilateral este de 12 luni sau 18 luni, in cazul celui bilateral sau multilateral.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii