Orban: Trebuie sa finalizam reteaua de autostrazi pana in 2013
Data publicarii: 20-07-2007 | EconomieMinistrul transporturilor Ludovic Orban a declarat joi, la Cluj, ca este necesara finalizarea retelei de autostrazi pana la sfarsitul anului 2013, pentru a nu periclita dezvoltarea economica a Romaniei. "Am stabilit un calendar despre care multi au spus ca nu este realist. Noi sustinem ca este mai mult decat realist si este vital pentru Romania sa finalizam reteaua de autostrazi pana la finele anului 2013. Fara aceasta retea de autostrazi nu numai ca nu ne rezolvam problemele de trafic intern, dar o sa ne cream probleme de dezvoltare economica a Romaniei, pentru ca Romania nu va fi suficient de atractiva ca sa intersecteze pe axele prioritare europene de transport, atat cel rutier, cat si feroviar si maritim", a afirmat ministrul in cadrul unei conferinte de presa.
Ludovic Orban a condus joi de la Bucuresti pana in Cluj, unde a efectuat o vizita de lucru la mai multe obiective de investitii, si a fost nemultumit de traficul pana in Brasov, unde a gasit inclusiv camioane de mare tonaj care circulau, desi s-a impus o restrictie in acest sens.
"Lucrurile sunt asa cum le-au lasat ministrii transporturilor de pana acum. Structura de drumuri nationale pe care o avem e complet depasita de indicii de trafic pe care ii avem. Drumurile nationale trec prin orale, prin municipii, creeaza niste pierderi imense, vibratii, poluarea, distrugerea infrastructurii din interiorul localitatilor" a precizat Orban.
Acesta a mentionat ca, potrivit unor studii, aproape 25% din traficul din Bucuresti e trafic de tranzit, motiv pentru care centurile ocolitoare sunt absolut necesare.
Orban a mai anuntat joi la Cluj ca directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania poarta negocieri cu Bechtel pentru stabilirea unui liste de prioritati a tronsoanelor care vor fi finalizate in perioada urmatoare, iar aceasta negociere se va incheia in cel mult doua luni.
Ministrul s-a declarat joi multumit de lucrarile de la Autostrada Transilvania, insa a criticat firma italiana Tirena Scavi carerealizeaza centura ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Valcele-Apahida dar si programul de modernizare a 288 de strazi din Cluj-Napoca. Ludovic Orban a constatat ca multe amplasamente au fost predate la o zi dupa anuntul vizitei sale in judetul Cluj si ca firma italiana -desemnata printr-o licitatia de la Primaria Cluj-Napoca - nu a lucrat potrivit graficului, nici pe amplasamentele care i-au fost predate cu mult timp inainte.
Ministrul transporturilor a dispus o renegociere a termenelor de predare precum si o verificare, pentru a stabili cine se face vinovat de aceste intarzieri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani