Aeroports de Paris,interesata de privatizarea viitoarei companii Aeroporturi Bucuresti
Data publicarii: 19-07-2007 | AfaceriReprezentantii companiei Aeroports de Paris, cea care administreaza aeroporturile din Paris, s-au aratat interesati sa participe la privatizarea aeroporturilor Bucuresti, la finalul fuziunii aeroporturilor Otopeni si Baneasa, a declarat, miercuri, ministrul Ludovic Orban.
"Am discutat despre privatizarea aeroporturilor din Bucuresti si despre un posibil parteneriat. Reprezentantii companiei care administreaza aeroporturile din Paris si-au aratat disponibilitatea in ceea ce priveste participarea la procesul de privatizare a Societatii Aeroporturi Bucuresti, insa acest lucru este inca la faza de discutii. In acest moment asteptam sa se rezolve probleme privind contestatia Aviatiei Utilitare si dupa finalizarea fuziunii vom discuta si despre privatizarea noi societati", a precizat ministrul transporturilor Ludovic Orban.
Orban a prezentat delegatiei franceze formata dins presedintelui companiei Aeroports de Paris, Jean-Marie Chevallier, directorului companiei, Jacques Follain, si reprezentantii unor firme de consultanta proiectele privind dezvoltarea Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu, realizarea planului de actiuni la nivel national al modernizarii (Master Planul) aeroporturilor, precum si detalii privind procesul de fuziune a celor doua aeroporturi.
Compania Aeroports de Paris, privatizata in 2005, administreaza aeroporturile Orly, Roissy-Charles de Gaulle, Le Bourget, Marsa Alam din Sharm el-Sheikh (Egipt), zece terenuri de aeronautica civila aflate pe o raza de 50 km in jurul Parisului si un heliport din regiunea Ile-de-France. Aeroports de Paris are 9.500 angajati, fiind considerat al doilea grup aeroportuar in ceea ce priveste cifra de afaceri.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, la inceputul lunii iunie, ca fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs. Procesul de fuziune a celor doua aeroporturi a inceput in luna martie. La finalizarea fuziunii urma sa fie elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara. Printre avantajele fuziunii celor doua aeroporturi au fost enumerate eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi si cel privind constituirea unui pachet de actiuni care sa fie listat la bursa in vederea privatizarii. Orban este de parere ca decizia de suspendare a fuziunii celor doua aeroporturi va afecta procedurile privind privatizarea Societatii de Aeroporturi Bucuresti, deoarece nu va putea fi ales consultantul.
De asemenea, Ministerul Transporturilor a anuntat, marti, ca va lista la bursa noua din companiile aflate in subordine printre acestea numarandu-se aeroporturile Otopeni si Baneasa.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des