Masina decapotabila, la preturi din ce in ce mai accesibile
Data publicarii: 13-07-2007 | AutoDaca acum 15 ani un cabriolet era considerat culmea luxului auto, astazi producatorii au reusit sa construiasca modele care se vand la preturi sub 20.000 de euro, noteaza Adevarul. Pretul este ultimul lucru care ar trebui sa conteze atunci cand ne referim la clasa cabrio. Masinile decapotabile sunt spectaculoase, sexy, puternice cu multi cai putere, dar nu neaparat si ieftine. Insa daca un producator reuseste sa scoata pe piata o decapotabila cu toate aceste ingrediente la care mai adauga si un pret nepiperat, atunci cu siguranta acea masina se va vinde foarte bine.
Mazda MX5, de exemplu, este cea mai bine vanduta decapotabila din lume din intreaga istorie auto si are un pret de pornire de sub 20.000 de euro. Honda S 2000 sau Volkswagen Eos sunt alte doua exemple de cabriolete de succes, cu preturi accesibile.
Mai intai trebuie sa lamurim un aspect legat de sportivitatea modelelor cabriolet. O masina decapotabila nu este neaparat si o masina sport. In general, insa, decapotabilele au peste 120 de cai putere, jante de 17-18 toli, minim doua tevi de esapament cromate care arata ca tevile de tun si interiorul foarte asemanator cu cel al masinilor de Formula 1.
Mazda MX5 si Honda S 2000 de pilda au foarte multe lucruri in comun, facand parte din aceeasi clasa. Ambele modele au doua locuri, dimensiuni aproximativ egale, multi cai putere si un design sportiv. Volkswagen Eos, insa, nu face parte din aceeasi categorie. Spre deosebire de micutele de la Honda si Mazda, CC-ul de la Peugeot are 4 locuri destul de confortabile si un habitaclu generos, in care ar putea incapea chiar si 4 persoane adulte. Este adevarat, cu conditia ca aceste persoane sa nu fie mai inalte de 1,80 m.
Mazda MX5 o decapotabila mica, dar nervoasa
In noiembrie 2005 a fost lansata a treia generatie MX-5, un Roadster cu forme armonioase, accesibil, orientat spre placerea de a goni pe sosele cu parul in vant. Statisticile spun ca majoritatea clientilor acestei masini sunt femeile. Este firesc, mai ales daca urmaresti designul MX5-ului, cu linii foarte fine si spatiul nu prea generos la interior. Odata suit la volanul acestei masini, iti vei da seama ca e un autoturism creat pentru egoisti. Pentru cei care nu isi iau si prietenii la plimbare, ci alearga pe sosele singuri.
Mazda MX5 este disponibila in doua variante de motorizare: un propulsor de 1,8 litri si 126 de cai putere si un motor de 2 litri care dezvolta 160 de cai putere. Varianta mai puternica are o viteza maxima constructiva de 210 km/h si atinge 100 de km in doar 7,9 secunde.
MX5-ul a castigat titlul de masina anului 2005-2006, titulatura fiind acordata de catre Comitetul Executiv "Masina Anului" din Japonia. Poate ca a contribuit si faptul ca modelul a fost lansat in 2005 tot in Japonia, insa cert este faptul ca MX5 este prima decapotabila care castiga acest premiu vreodata.
Faptul ca este acoperita cu material textil (varianta soft-top) face din MX5 o masina usoara, care demareaza de pe loc intr-un mod cu adevarat sportiv. Cu alte cuvinte, te poti da mare la semafor, atunci cand ii lasi pe toti ceilalti participanti la trafic in spatele tau. Soft-topul are si dezavantaje. Atunci cand gonesti cu 130 de kilometri pe ora, zgomotul facut de motor este destul de mare, iar cand masina este turata la peste 2.000 de rotatii pe minut, zgomotul produs este identic cu cel al masinilor de curse de la Formula 1.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani