Bancile ''verzi''
Data publicarii: 12-07-2007 | InternationalToate marile corporatii din lume simt ca pentru a beneficia de o imagine pozitiva trebuie sa-si asocieze numele cu lupta pentru salvarea planetei de amenintarile ecologice care o pasc, informeaza BBC News. Bancile se aliniaza ceva mai tarziu la aceasta moda, spre deosebire de partidele politice, marile companii de retail sau petroliere, care de ceva vreme incearca sa demonstreze ca planurile lor de viitor includ ca principal obiectiv protejarea mediului inconjurator.
Bancile britanice au inceput de curand sa ofere o serie de produse "verzi", de la carti de credit la conturi, care-i tintesc pe clientii preocupati de problemele de mediu. Unii specialisti spun insa ca acestea sunt produse vechi, cosmetizate pentru a atrage clientii ecologisti, mai degraba decat intentii bune din partea bancilor.
Barclay's vine cu cardul Breathe
Cel mai important produs de gen este oferit de banca Barclay's. Este vorba despre un card de credit, numit Breathe (Respira). Banca anunta ca 50% din profiturile obtinute de pe urma acestui produs vor fi folosite pentru investitii in proiecte de reducere a emisiilor de carbon in atmosfera. Dobanda lunara pe care o implica acest card este de 14,9% pentru creditele in lire sterline, care desi este destul de competitiva pentru un card de credit, este insa destul de piperata pentru majoritatea clientilor.
"Este o modalitate ciudata de a contribui la protectia mediului, oferind un produs cu o dobanda ridicata", a spus Lisa Taylor, de la compania de consultanta financiara Moneyfacts. "Mai mult, daca oamenii vor dori sa contribuie la diminuarea emisiilor de carbon, este mai simplu sa fie atenti ce produse folosesc sau sa mearga si sa faca donatii la organizatii nonprofit ecologiste", a adaugat ea.
Premii pentru renuntarea la extrasul de cont
O alta initiativa "verde" este cea a bancii HSBC. Aceasta a anuntat ca va oferi 5 lire sterline pentru cauze ecologice, pentru fiecare cont curent care este transformat intr-un cont ce necesita mult mai putina birocratie si implicit hartie "pretioasa". Britannia Building Society vine cu o idee ceva mai practica. Pentru fiecare cont deschis pe numele unui copil, compania se angajeaza sa planteze un copac prin intermediul organizatiei Woodland Trust.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman