Calatoriile de afaceri revitalizeaza turismul
Data publicarii: 06-07-2007 | TurismTurismul de afaceri, de sanatate, cultural, la care se adauga cel de aventura sunt principalele branduri care vor fi dezvoltare in viitor pentru a reprezenta impreuna Romania ca destinatie, atat pe plan extern, cat si intern, noteaza Adevarul. Autorii Masterplanului pentru dezvoltarea turismului national au identificat alte doua segmente care ar putea duce la individualizarea ofertei autohtone pe plan extern: ecoturismul si tinerii.
Romania poate deveni un jucator competitiv pe piata europeana a turismului de afaceri, care inregistreaza cresteri importante si in acest moment. Secretarul de stat pentru turism, Lucia Morariu, a declarat, ieri, ca principalul brand pe care trebuie sa-l dezvolte Romania este cel al turismului de afaceri. Aceasta a mai informat ca trebuie sa se treaca de la promovarea turistica la implementarea unei politici de marketing adecvate, prin crearea de evenimente si participarea la targuri internatioane de turism. Mastreplanul de dezvoltare a turismului recomanda o serie de schimbari in abordarea marketingului si targhetarea pietelor in functie de oportunitatile pe care acestea le ofera.
Astfel, pietele prioritare pentru Romania sunt Germania, Austria, Italia, Franta, SUA, Germania, Rusia, Ungaria si Marea Britanie/Irlanda, in timp ce tarile scandinave, cele din Benelux si Pensinsula Iberica sunt tinte secundare. Documentul citat recunoaste ca ministerul care coordoneaza activitatea de turism nu are in prezent "o strategie clara bazata pe intelegerea deplina si aprofundata a caracteristicilor si tendintelor pietei pentru marketingul Romaniei".
Mai mult, mixul actual de marketing si promovare nu este coordonat si nu este destinat realizarii unor obiective specifice, activitati care "tind sa fie desfasurate in stil ad-hoc, dezordonat". Lucrurile nu stau bine nici la capitolul directii strategice pentru birourile de promovare din strainatate si nu se cunoaste impactul si eficienta programului de participare la targurile de turism din strainatate. Ca urmare, tour-operatorii de pe principalele piete-tinta nu au decat cunostinte superficiale despre Romania si oferta sa turistica. De altfel, nici imaginea sa nu este clara sau puternica.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani