Numarul restantierilor la banci continua sa creasca
Data publicarii: Astazi, 02-07-2007 | Finante-BanciSase banci cumulau, la sfarsitul anului trecut, aproape trei patrimi (74%) din valoarea sumelor pentru care a fost refuzata plata si raportate catre Centrala Incidentelor de Plati, cel mai frecvent motiv invocat fiind lipsa totala sau partiala de disponibil in contul instrumentelor de plata vizate. Cele sase banci au raportat si peste 67% din numarul total al instrumentelor de plata refuzate, potrivit raportului anual al bancii centrale.
"Similar anului 2005, analiza bazei de date a CIP (Centrala Incidentelor de Plati) evidentiaza faptul ca numarul incidentelor de plata si al titularilor care le-au generat au continuat sa creasca si in 2006, insa intr-un ritm mult mai redus decat in primii ani ai activitatii acesteia", se spune in raport.
Numarul titularilor de cont inregistrati cu incidente a crescut anul trecut cu 9,2%, fata de 9,1% in 2005, numarul instrumentelor refuzate la plata cu 6,5% (fata de 14,9%), iar valoarea sumelor refuzate cu 33,1% (fata de 12,2%).
"Cresterea semnificativa a valorii sumei refuzate a fost determinata de inscrierea in baza de date a CIP a doua incidente de plata cu cecuri de valori foarte mari", se arata in raport.
Directia Stabilitate Financiara din cadrul BNR a raspuns anul trecut unui numar de 2.079 solicitari primite de la autoritati publice, comparativ cu 2.303 in anul 2005.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii