Marile afaceri pot incepe in 200 metri patrati

Data publicarii: 27-06-2007 | Afaceri

Ce au in comun compania de retail Altex, distribuitorul de materiale de constructii Arabesque si cel mai mare site din Romania Neogen? Acelasi punct de plecare in afaceri - respectiv un spatiu de 200 de metri patrati, noteaza Gandul. Cifra care se pare ca le-a fost de bun augur, daca tinem cont de faptul ca fiecare dintre cele trei societati sunt pe primul loc in domeniul sau de activitate. Directorul general al Altex, Dan Ostahie, spune ca primul magazin de electronice si electrocasnice avea o suprafata de 200 mp, fiind deschis in 1993. Acum, compania are 120 de magazine, planuri de extindere in afara tarii si o filosofie de afaceri cat se poate de sanatoasa: "Atunci cand dai de greu nu schimbi echipa, ci strategia".

Una dintre retetele succesului pentru omul de afaceri pare sa fie capacitatea oamenilor scoliti in comunism de a pune in practica in democratie ceea ce au invatat. Evolutia afacerii Altex a fost creionata de Ostahie ca a unei echipe de fotbal "care a jucat mai multi ani in liga a doua", de ceva vreme a reusit sa acceada in campionatul national, iar in perioada 2007-2008 provocarea este "campions league". "Valoarea pietei de retail de produse electronice si electrocasnice din Romania va urca in acest an la 900 milioane de euro, de la 800 milioane euro, in 2006. In cativa ani, vom ajunge la nivelul tarilor mai dezvoltate, deci practic piata se va dubla", a declarat Ostahie.

Integral in Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: