Deschiderea de noi sucursale nu garanteaza dezvoltarea bancilor
Data publicarii: 13-06-2007 | Finante-BanciImbunatatirea serviciilor oferite de institutiile de credit reprezinta avantajul principal in atragerea de noi clienti, noteaza Adevarul. Extinderea agresiva a retelei teritoriale este una dintre metodele prin care institutiile de credit incearca sa atraga cat mai multi clienti. Totusi, pe masura ce numarul de unitati bancare sporeste, cresterea activelor nu este direct proportionala.
Aproape toate institutiile de credit si-au anuntat intentiile de a creste rapid, pe parcursul acestui an, reteaua de sucursale. Numai in cazul primelor trei banci, ca marime, din tara noastra, reteaua teritoriala va spori cu peste 200 de agentii. Insa tinand cont de faptul ca multe dintre noile locatii vor fi deschise, in continuare, in marile orase, dezvoltarea retelei teritoriale nu atrage automat acelasi ritm de crestere a activelor. Spre exemplu, la sfarsitul anului trecut, Banca Comerciala Romana avea active totale de peste 14,7 milioane de euro. Iar raportat la reteaua teritoriala a bancii, valoarea medie a activelor aferente unei unitati era de circa 31 milioane de euro.
Pe de alta parte, BRD - Groupe Societe Generale, institutie care si-a dezvoltat o retea de 600 unitati bancare, detine active de peste 8,7 miliarde de euro. Adica, raportul dintre active si sucursale arata circa 14,7 milioane de euro.
In schimb, Raiffeisen Bank, a treia institutie din piata romaneasca dupa marimea activelor, detine o retea de peste 300 unitati. Adica, valoarea medie a activelor aferente fiecarei sucursale este in jurul a 16 milioane de euro. Iar noua banca UniCredit Tiriac, rezultata din fuziunea a trei institutii de credit, detine active medii aferente fiecarei unitati de peste 27 milioane de euro.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului