IMM-urile pot primi finantare pentru obtinerea etichetei ecologice
Data publicarii: 12-06-2007 | AfaceriIntreprinderile mici si mijlocii pot obtine finantari publice de pana la 65 pentru o perioada de trei ani, pentru obtinerea etichetei ecologice, se arata intr-un comunicat al Camerei de Comert si Industrie Bucuresti. Eticheta ecologica se acorda in baza unui set de criterii care analizeaza impactul produsului sau al serviciului asupra mediului pe tot parcursul ciclului sau de viata.
Obtinerea etichetei ecologice nu este obligatorie in statele membre UE, insa producatorii, distribuitorii si furnizorii de servicii sunt incurajati sa indeplineasca setul de criterii pentru obtinerea ei, in contextul preocuparilor sustinute ale UE pentru reducerea efectului de sera si a poluarii mediului ambiant. Cu toate ca existenta etichetei ecologice nu este o conditie pentru achizitiile publice, la nivelul UE se pune accent pe "achizitiile publice verzi", astfel ca sunt preferate produsele cu eticheta ecologica.
In Romania, tariful pentru procesarea cererii de acordare a etichetei ecologice este de 300 euro pentru produse si 100 euro pentru servicii, la care se adauga costurile de intocmire a dosarului si de testare si verificare a produselor in cadrul unor laboratoare acreditate.
In plus, se percepe un tarif anual de 0,15% din volumul anual al vanzarilor produsului ce a obtinut eticheta ecologica.
Pana in prezent in Romania a fost acordata eticheta ecologica doar pentru textile si pentru saltele de pat, desi in sistemul de etichetare ecologica sunt incluse produse si servicii variate, pornind de la aparate frigorifice, masini de spalat rufe, masini de spalat vase, calculatoare portabile, amelioratori pentru sol si substraturi de cultura, detergenti pentru masini de spalat vase si pentru spalare manuala, detergenti universali si detergenti pentru grupuri sanitare, incaltaminte, textile, lacuri si vopsele, lampi electrice, hartie copiativa si hartie grafica, hartie absorbanta, televizoare, aspiratoare, lubrifianti si pana la servicii pentru cazare turistica si servicii de camping.
De asemenea sunt vizate de legislatia referitoare la eco-design (identificate ca oferind un mare potential pentru reducerea eficienta in termeni de cost a emisiilor de gaze de sera) echipamentele de incalzire si de incalzire a apei, sistemele de motoare electrice, birotica si sistemele de iluminat in sectoarele domestic si tertiar, electrocasnicele, electronicele de larg consum.
La nivelul Uniunii Europene, in luna februarie a acestui an, eticheta ecologica era acordata unui numar de 368 firme, pentru circa 2.500 de articole clasificate in 25 de grupe de produse si servicii. Cu doar 5% cota de piata la nivel european, produsele si serviciile etichetate ecologic inregistreaza economii substantiale in ceea ce priveste consumul de electricitate, de apa si reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
In UE eticheta ecologica este compusa dintr-un simbol grafic (o floare) insotit de informatii privind motivele pentru care acelui produs i s-a acordat eticheta ecologica. In prezent "floarea" are o raspandire neuniforma la nivelul Uniunii Europene, atat din cauza politicilor diferite de la stat la stat, cat si din cauza existentei unor etichete ecologice nationale, un exemplu fiind Germania, care utilizeaza "ingerul albastru".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman