Asigurarea privata de sanatate, in umbra abonamentului la clinica
Data publicarii: 11-06-2007 | Finante-BanciVolumul subscrierilor pe acest segment s-a triplat in 2006, insa numarul politelor ramane inca mic in comparatie cu numarul abonamentelor medicale, noteaza Adevarul. Deductibilitatea fiscala in limita a doar 200 de euro/angajat este principala cauza pentru care asigurarile private de sanatate au inca un volum extrem de redus. Pe de alta parte, ceea ce ofera companiile salariatilor lor sunt abonamente la clinici private pentru ca aceste cheltuieli pot fi mai usor justificate la impozitul pe venit.
Principala deosebire dintre abonament si asigurare este reprezentata de perioada de spitalizare, acoperita numai in cel de-al doilea caz. Abonamentele au aparut o data cu primele clinici private, in urma cu 10-12 ani. In cazul acestora, clientul plateste periodic o suma de bani si are acces la tratament si preventie in functie de planul pe care il agreeaza. Insa planul nu acopera si costurile cu o eventuala spitalizare. Si in cazul asigurarilor, beneficiarul plateste periodic o suma de bani care insa acopera si perioada de spitalizare intr-un centru privat. Principalul dezavantaj al asigurarilor de sanatate este reprezentat de faptul ca asigura tratamentul afectiunilor care apar dupa incheierea contractului.
"Abonamentele la clinicile private includ servicii medicale prestate doar in cadrul clinicii unde s-a incheiat abonamentul", explica reprezentantii Allianz Tiriac Asigurari S.A. Investitiile de zeci de milioane de euro anuntate de operatorii privati in piata serviciilor medicale private intensifica concurenta dintre abonamentele si asigurarile private de sanatate. In prezent, majoritatea persoanelor care opteaza pentru serviciile clinicilor medicale private sunt detinatorii de abonamente de sanatate, incluse in planul de beneficii acordat de companiile pentru care lucreaza.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului