Cum se schimba sediul social al firmei
Data publicarii: 08-06-2007 | AfaceriAgentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) reglementeaza procedura de schimbare a sediului social al societatilor comerciale, noteaza Cronica Romana. Conform unui proiect de act normativ, supus dezbaterii publice de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), contribuabilii inregistrati la Registrul Comertului pot solicita schimbarea domiciliului fiscal la noul sediu social, prin depunerea formularului (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat noul sediu social.
Organul fiscal are obligatia de a transmite aceasta solicitare catre unitatea fiscala de la vechiul sediu social, in termen de 3 zile. Termenul de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului, de catre organul fiscal de la vechiul sediu social, a fost stabilit la cel mult 15 zile de la primirea cererii.
Dosarul solicitarii de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al comerciantului si cuprinde: formularul (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal", documentatia depusa de comerciant, decizia de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal si alte documente emise sau primite in cadrul procedurii. Pana la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal, competenta de administrare a impozitelor, taxelor si contributiilor si a altor sume datorate de contribuabil la bugetul general consolidat, revine organului fiscal de la vechiul sediu social.
Totodata, procedura se aplica si contribuabililor care nu au, potrivit legii, obligatia inregistrarii in Registrul Comertului si al caror sediu social coincide cu domiciliul fiscal. Astfel, contribuabilul care isi schimba sediul social va depune, la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu social, formularul (010) "Declaratie de inregistrare/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si formularul (050) "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Organul fiscal va transmite, in maxim 3 zile lucratoare, cererea de inregistrare a domiciliului fiscal catre unitatea fiscala in a carui raza teritoriala contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal.
Integral in Cronica Romana
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii