Automobilele chineze Geely au intrat oficial pe piata romaneasca
Data publicarii: 06-06-2007 | AutoGeely Automobile Romania a inceput oficial, marti, prin cei 21 de dealeri, comercializarea pe piata romaneasca a masinilor chinezesti Geely pentru care tinta de vanzari a fost stabilita la 1.000 de unitati in acest an, si 2.500 la anul, au spus reprezentantii companiei.
Geely comercializeza in Romania modelele CK - de clasa subcompacta si MK - de clasa medie, ambele berline, cu preturi pornind de la aproximativ 7.300 de euro, fara TVA, pentru CK si 9.300 euro pentru MK.
Importatorul si-a propus sa vanda 1.000 de masini anul acesta in tara, dintre care 80% ar trebui sa fie CK, iar restul MK. La anul, cand compania spera sa aiba cel putin patru modele pe piata, Geely si-a propus sa vanda 2.500 de unitati.
Modelele Geely vor concura pe piata romaneasca cu masini precum Hyundai Accent, Kia Cerato, Fiat Albea si Chevrolet Aveo.
CK e oferita in doua versiuni de motorizare pe benzina, de 1,3 litri - 90 de cai putere si 1,5 litri - 100 cai putere, in timp ce MK are doar versiunea de 1,5 litri si 100 de cai putere. Motoarele sunt compatibile Euro 3. Incepand cu toamna acestui an vor veni versiunile cu Euro 4.
Compania a ales sa coopteze in reteaua sa dealeri care au deja o infrastructura, astfel ca investitia medie pentru un dealership Geely este de 20 - 30.000 de euro. Aproximativ 60% dintre partenerii companiei comercializeaza si alte marci de masini.
Compania Geely Automobile Holdings, din care in prezent face parte si divizia auto, a fost infiintata in 1986 ca producator de frigidere, apoi a produs materiale decorative, iar din 1992 a asamblat motociclete. Productia de automobile a inceput in 1998, iar anul trecut, de pe liniile de asamblare ale Geely din China au iesit 200.000 de automobile. Geely este cel mai mare producator auto independent din China si a fost primul constructor chinez care si-a expus automobilele la saloanele auto de la Frankfurt si Detroit in 2006.
In afara de productia de automobile si componente pentru acestea, holding-ul Geely are si o divizie care activeaza in domeniul tehnologiei informatiei. Grupul are aproximativ 10.000 de angajati.
Geely Automobile Romania a devenit a treia companie care comercializeaza automobile chineze pe piata romaneasca. Astfel, compania Alexandros Motors (fosta RoChin pana in aprilie 2007) din grupul Alexandrion a inceput in vara lui 2006 comercializarea masinii de teren Hover CUV a marcii Great Wall, in timp ce in toamna anului trecut, firma CEMI a lansat pe piata SUV-ul CEO produs in China de compania Shanghouan.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani