''Plata'' cu privirea
Data publicarii: 05-06-2007 | InternationalCum ar fi sa cumperi un kilogram de banane fara sa scoti bani din buzunar? Sau ti-ar placea sa folosesti telefonul mobil fara sa platesti vreun abonament si nici costul convorbirilor? Deocamdata irealizabile la noi, aceste posibilitati au mari sanse sa devina reale in alte tari. Desigur, cei care si-au propus sa transpuna in realitate lucruri la care numai copiii au curaj sa viseze sunt publicitarii. In Japonia, de exemplu, multi cumparatori "platesc" prin simplul fapt ca vizioneaza reclame, noteaza Evenimentul Zilei.
De altfel, publicitarii considera ca asemenea inovatii vor face reclamele mai eficiente. Ei incearca sa combine dorinta cetatenilor de a primi gratis ceva util cu tendinta companiilor de a investi in atragerea de noi clienti.
5 milioane de poze gratuite
In Tokio functioneaza deja studiouri foto unde clientii isi pot imprima gratuit pozele. Conditia este sa accepte ca logoul companiei care a cumparat spatiul publicitar sa apara in coltul din stanga jos al fotografiei, potrivit agentiei RIA Novosti.
Cei care doresc servicii rapide si comode se pot inregistra pe site-ul de internet al studioului, ceea ce le permite sa efectueze comanda on-line, ce trebuie insotita de imaginile in format electronic. Fotografiile ajung la destinatar prin posta. La cinci luni de la aparitia acestui serviciu, 100.000 de japonezi s-au inregistrat pe site, iar numarul pozelor tiparite se ridica la 5 milioane.
Anunt de angajare pe copia xerox
Un alt serviciu fara costuri pentru consumatori care se extinde tot mai mult in Tara Soarelui Rasare este copierea documentelor. In acest caz, reclama apare pe spatele fiecarei pagini care trece prin aparatul xerox.
De obicei, xeroxul gratuit este amplasat in institutiile de invatamant, iar aceasta metoda e folosita de companiile care cauta sa angajeze absolventi. Universitatile unde studiaza preponderent femei atrag reclama producatorilor de cosmetice si accesorii.
Cafea gratis din pahar cu reclama
Noutatea acestei luni pe piata nipona este primul automat de cafea si suc, bauturi pentru care consumatorii nu trebuie sa scoata bani din buzunar.
Pe monitoarele acestor aparate, timp de 30 de secunde va rula un spot publicitar. Cei care doresc sa-si potoleasca setea in acest mod vor bea dintr-un pahar imprimat cu o reclama.
Intr-o prima faza, vor fi instalate cateva zeci de asemenea automate, urmand ca, treptat, 35.000 de aparate sa-si gaseasca loc in unul dintre orasele din Japonia. Calculele preliminare arata ca fiecare automat de cafea va genera un profit anual de 5-6 milioane de yeni (aproximativ 50.000 de dolari).
Metoda cuprinde bancile
Bancile japoneze au decis sa profite si ele de noile tendinte in publicitate. Una dintre ele a instalat un bancomat pe ecranul caruia, in timp ce clientul isi extrage banii, apare reclama unei companii. Dar, spre deosebire de celelalte servicii, banca nu a renuntat in totalitate la comisionul practicat, ci doar l-a redus la jumatate, de la 105 la 52 yeni.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii