Cum iti negociezi primul salariu?
Data publicarii: 04-06-2007 | HR/CariereSalariul intial este piatra de temelie a viitoarelor negocieri, potrivit MyJob.ro. Cand esti la inceput, ai accepta si salariul minim pe economie, numai sa fii angajat. Insa salariul intial este baza de la care pornesti in negocierile ulterioare: in momentul in care iti vei cauta un alt loc de munca, angajatorii urmatori vor lua in considerare salariul avut pana atunci.
Cum poti face prima negociere cat mai avantajoasa? Iata, in continuare, cateva ''ponturi'':
Argumentele care au cea mai mare greutate in negocierea unui salariu, le poti afla analizand ce poti face tu pentru imbunatatirea activitatii companiei, cum poti aduce acesteia castiguri mai mari si ce abilitati ai in plus fata de ceilalti canditati.
Daca angajatorul sustine ca oferta salariala este mica pentru ca ''asa sunt platiti si ceilalti angajati'', este cazul sa iti pui o intrebare: vor putea vreodata sa te plateasca mai bine?
In cazul in care ti se precizeaza ca este doar un salariu de inceput si ca vor exista negocieri ulterioare, incearca sa fixezi data urmatoarei negocieri. Peste 2 luni, peste 3 luni sau peste 6 luni. In acelasi timp incearca sa afli cat mai exact care sunt obiectivele pe care trebuie sa le atingi ca sa poti primi o marire de salariu.
Nu uita ca si asteptarile tale fata de organizatie trebuie luate in discutie. Daca, de exemplu, angajatorul nu este sigur ca anul viitor vor mai avea nevoie de tine, poti negocia compensarea acestui fapt printr-un salariu care sa permita economisirea unei sume pe care sa o poti folosi in cazul in care vei ramane, pentru o perioada, fara un loc de munca.
De asemenea asigura-te ca vei cere de la inceput orice alte facilitati iti mai pot oferi: reduceri la produsele firmei, masa asigurata, transportul decontat. Avand in vedere ca aceste negocieri se fac, de cele mai multe ori, la al doilea sau al treilea interviu, ar trebui sa ai timp sa gasesti pe cineva de la care sa poti afla toate aceste lucruri. Se intampla uneori, ca noii angajati sa nu primeasca anumite facilitati, pentru simplul fapt ca nu le-au solicitat...
Nu in ultimul rand, trebuie sa tii cont si de:
- calificarea, nivelul si complexitatea postului pe care doresti sa il ocupi;
- nivelul tau de calificare si competenta, care pot fi demonstrate, nu doar prin diplome de calificare sau atestate, ci si prin rezultatele experientelor anterioare. Chiar daca aceaste experiente au insemnat doar practica studenteasca sau proiecte proprii, atat timp cat ele pot arata ca esti capabil sa prestezi o anumita munca la nivelul de performanta cerut, sunt indeajuns de relevante;
- tipul de organizatie in care urmeaza sa lucrezi. Pentru aceasta trebuie sa cunosti puterea financiara a organizatiei, pozitia acesteia pe piata si punctul de dezvoltare in care se afla;
- strategia si politica de resurse umane. Daca de exemplu doresc sa preia oameni fara experienta, pe care sa-i pregateasca si care sa ramana in companie mult timp, atunci probabil sunt pregatiti sa investeasca in tine, ori prin cursuri ori printr-un salariu motivant;
- raportul cerere/oferta pe piata muncii. Cat de valoroase sunt cunostintele si abilitatile pe care le detii si cat de mare este concurenta. Daca postul la care candidezi face parte dintre cele cu deficit de specialisti si multe oferte de munca, poti obtine, prin negociere, un salariu mai mult decat satisfacator;
- nivelul de recompensare practicat pe piata muncii pentru posturi similare.
Integral in MyJob.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani