''Reteta succesului? Sa faci ceva unic, special''
Data publicarii: 04-06-2007 | HR/CariereUn personaj volubil, iesit din tipare, aerisit, care reuseste, in doar cateva minute, sa te cucereasca. Prin prezenta, prin felul in care se misca, gesticuleaza ori vorbeste. De fapt, este "altfel". Adica funky. Este vorba despre suedezul Kjell Nordstrom, unul dintre autorii volumului "Funky Business", lansat saptamana trecuta la Libraria Carturesti-Verona din Bucuresti. Cartea, tradusa in 34 de limbi, se situeaza, intr-un top al celor mai bune carti de business/leadership din toate timpurile, pe locul 16.
EVZ: Ce inseamna a fi funky?
Kjell Nordstrom: La origine, funky este un termen muzical. Nu hip-hop, nu jazz, nu rock-and-roll, ci funky. Particularitatea acestui stil muzical consta in faptul ca nu poate fi clasificat. E diferit. Aceasta este, intr-un fel, exact ce vrem noi sa spunem prin funky. O afacere care nu este clasica, de stil vechi, obisnuita. Este altfel. Atunci cand spui funky spui altfel, diferit, in afara sabloanelor, a conventiilor.
Si funky business?
Funky business se restrange la a crea lucruri noi, tot timpul, intr-un fel surprinzator. Sa faci lucruri pe care lumea nu le-a mai vazut sau auzit. Oamenii trebuie sa spuna "ooo, ce masina interesanta!", "ce restaurant frumos!", "ce hotel placut!". In fiecare actiune de-a ta trebuie sa fie un pic de "ooo!".
Gandeste in afara tiparelor
Ce calitati trebuie sa ai pentru a fi funky?
Originalitate, capacitate de a gandi in afara tiparelor si curaj.
Ce inseamna talentul?
Mai mult decat cunostinte, decat stiinta. Acestea le acumulezi la scoala, la liceu, la universitate. Talentul ti-l poti dezvolta singur si cu ajutorul altor oameni. Talentul inseamna mai mult: cunostinte, experienta, dar si atitudine de tip "eu pot face asta".
Simplificare si inspiratie
Ce trebuie sa nu lipseasca unui manager eficient?
Sunt doua lucruri importante. Abilitatea de a simplifica si inspiratia. Un manager trebuie sa fie capabil sa inspire oamenii, sa spuna "da, este posibil", "da, putem face asta impreuna".
Care este reteta succesului?
Ai succes atunci cand ai un monopol temporar, pe care trebuie sa-l creezi. Asta inseamna, de fapt, afacerile - sa creezi monopoluri, sa ai ceva, de exemplu un restaurant in Bucuresti, despre care multi oameni ar spune "este special, unic". Asta este cheia succesului, indiferent ca esti muzician, faci masini ori scrii carti.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des