Taxele ascunse in low-cost
Data publicarii: 26-05-2007 | TurismIn ultima perioada au aparut numeroase servicii aeriene low-cost (bilete cu preturi reduse), considerate foarte avantajoase de un numar mare de clienti ai companiilor de zbor. Insa abia dupa ce ati cumparat biletul aflati ce alte costuri implica, noteaza Romania Libera.
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) atentioneaza consumatorii care apeleaza la serviciile companiilor aeriene ce ofera bilete cu costuri reduse sa ia in consideratie si celelalte taxe care nu sunt incluse in pretul biletului. Pretul redus ale acestor bilete se explica si prin renuntarea la anumite servicii. De exemplu, in avion nu se serveste masa decat contracost si in limita stocului existent.
Spre exemplu, in cazul cumpararii de bilete la tarife low-cost, taxele de aeroport pot ajunge la valori destul de mari, de care trebuie sa tineti seama.
De asemenea, mai trebuie luate in calcul si cheltuielile de deplasare de la aeroportul unde aterizeaza avionul pana in orasul de destinatie finala (de multe ori, oferta este catre un oras, dar aterizarea se face pe un aeroport situat la o distanta mare de acesta, care poate fi si de 100 km, si altfel costurile biletului de avion cresc din cauza pretului transportului pana in orasul in care trebuie sa ajungeti). Cand cumparati astfel de bilete, aveti grija la taxele percepute pentru bagajele suplimentare, de obicei sunt tarife mai mari.
La fel se intampla cu taxele de rezervare telefonica sau prin intermediul agentiilor de voiaj, care pot fi mai mari decat daca ati cumpara un bilet de la o companie aeriana cu preturi normale.
De asemenea, trebuie sa solicitati informatii referitoare la conditiile in care se poate renunta la rezervare, intrucat renuntarea, in unele cazuri, va poate costa foarte mult. Avand in vedere ca unul din drepturile consumatorilor este acela "de a fi informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa co-respunda cat mai bine nevoilor lor…"
ANPC sfatuieste consumatorii sa consulte cu atentie ofertele si sa solicite reprezentantilor companiei aeriene sau ai agentiei de turism toate aceste informatii inainte de a lua decizia de a cumpara biletul de avion. Daca totusi ati picat intr-o astfel de situatie, trebuie sa stiti cum sa procedati: asigurati-va ca aveti o plangere reala inainte de a depune o reclamatie contac-tati agentul economic de unde ati achi-zitionat biletele cat mai repede posibil dupa depistarea neregulilor pastrati-va calmul si fiti deschis, dar ferm daca problema nu poate fi rezolvata prin nego-ciere, atunci numai justitia poate ordona agentului economic sa faca ceva.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des