Carrefour, sanctionat dur pentru publicitate inselatoare
Data publicarii: 24-05-2007 | MediaSocietatea franceza Carrefour are toate sansele sa achite in curand o amenda de aproape 4,8 milioane de euro, intr-un proces complex, ce cuprinde mai multe capete de acuzare, informeaza cotidianul francez Le Figaro. Retailerul, care ocupa unul dintre primele locuri la nivel mondial, a fost acuzat astfel in patru dosare de publicitate inselatoare, si pentru cooperarea comerciala. In plus, decizia care va fi luata de tribunalul din Evry, care judeca acest caz, va trebui sa fie afisata in peste 213 magazine ale grupului, care s-au facut vinovate de aceste practici.
Concret, Carrefour a fost acuzat, printre altele pentru faptul ca a prezentat produse ce nu erau disponibile nici in cantitate suficienta si nici la pretul anuntat si, mai ales, caracteristicile produselor nu corespundeau cu cele prezentate in cataloage. "Preturile propuse spulberau orice concurenta, s-ar fi asteptat la o explozie a vanzarilor", au declarat judecatorii.
Aceasta publicitate s-a referit inclusiv la congelatoare si aparate de climatizare pe care grupul le-a vandut in 2004. Legea este totusi foarte clara in privinta acestui aspect, mesajele publicitare continand "aluzii, indicatii sau prezentari false sau de natura sa induca in eroare" consumatorul fiind strict interzise.
O decizie in acest proces urmeaza sa fie pronuntata in zilele urmatoare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman