Carburantii sunt mai scumpi in Romania decat in UE
Data publicarii: 11-05-2007 | EconomieManagerii holdingului Eurolines au hotarat sa alimenteze cat mai putin in Romania la cursele de transport international, pentru ca aici pretul carburantilor este mai mare decat in unele state ale Uniunii Europene a declarat, joi, presedintele Eurolines Romania, Dragos Anastasiu.
Potrivit lui Anastasiu, preturile carburantilor in Austria si mai ales in Spania sunt mai mici decat cele din Romania, iar acest lucru a determinat companiile de transport international de persoane sa incerce sa alimenteze cat mai putin in tara. Mai mult, Anastasiu a spus ca alimentand in Europa, companiile de transport de persoane cu autocarul pot sa-si recupereze Taxa pe Valoare Adaugata (TVA) mult mai repede din alte tari decat ar putea sa o faca in Romania.
"Daca pana acum in ceea ce priveste transportul international alimentam la Nadlag si la Bucuresti, decizia luata a fost sa se alimenteze cat mai mult in strainatate", a afirmat presedintele Eurolines Romania. El a precizat ca nu se pot elimina complet alimentarile in Romania, mai ales ca Eurolines desfasoara transport de persoane pe curse interne sau staximetrie.
"N-am crezut sa ajungem aici, pentru ca ani de zile nu stiam cum sa avem rezervoare mai mari in autocar si sa alimentam in Romania si evitam pe cat se poate orice fel de alimentare in strainatate, dar timpurile se schimba", a mai adaugat Anastasiu.
Presedintele Eurolines Romania considera ca aceasta tactica este cat se poate de normala, mai ales in conditiile in care companiile de transport de persoane cu autocarul sunt tratate incvorect prin calculul pretului carburantilor in tara la un nivel stabilit la sfarsitul anului 2007, de peste 3,5 lei/euro, cu toate ca intre timp cursul a ajuns sub nivelul de 3,3 lei/euro. "De ce as pompa in PIB-ul romanesc daca sunt tratat incorect", a conchis Anastasiu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii