Carburantii sunt mai scumpi in Romania decat in UE
Data publicarii: 11-05-2007 | EconomieManagerii holdingului Eurolines au hotarat sa alimenteze cat mai putin in Romania la cursele de transport international, pentru ca aici pretul carburantilor este mai mare decat in unele state ale Uniunii Europene a declarat, joi, presedintele Eurolines Romania, Dragos Anastasiu.
Potrivit lui Anastasiu, preturile carburantilor in Austria si mai ales in Spania sunt mai mici decat cele din Romania, iar acest lucru a determinat companiile de transport international de persoane sa incerce sa alimenteze cat mai putin in tara. Mai mult, Anastasiu a spus ca alimentand in Europa, companiile de transport de persoane cu autocarul pot sa-si recupereze Taxa pe Valoare Adaugata (TVA) mult mai repede din alte tari decat ar putea sa o faca in Romania.
"Daca pana acum in ceea ce priveste transportul international alimentam la Nadlag si la Bucuresti, decizia luata a fost sa se alimenteze cat mai mult in strainatate", a afirmat presedintele Eurolines Romania. El a precizat ca nu se pot elimina complet alimentarile in Romania, mai ales ca Eurolines desfasoara transport de persoane pe curse interne sau staximetrie.
"N-am crezut sa ajungem aici, pentru ca ani de zile nu stiam cum sa avem rezervoare mai mari in autocar si sa alimentam in Romania si evitam pe cat se poate orice fel de alimentare in strainatate, dar timpurile se schimba", a mai adaugat Anastasiu.
Presedintele Eurolines Romania considera ca aceasta tactica este cat se poate de normala, mai ales in conditiile in care companiile de transport de persoane cu autocarul sunt tratate incvorect prin calculul pretului carburantilor in tara la un nivel stabilit la sfarsitul anului 2007, de peste 3,5 lei/euro, cu toate ca intre timp cursul a ajuns sub nivelul de 3,3 lei/euro. "De ce as pompa in PIB-ul romanesc daca sunt tratat incorect", a conchis Anastasiu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des