Circa o treime dintre utilizatorii romani de internet fac cumparaturi online
Data publicarii: 09-05-2007 | AfaceriAproape o treime dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc magazinele online sau portalurile de licitatie ca loc pentru cumpararea de diverse bunuri, potrivit unui studiu al companiei Gemius.
Ca urmare a proiectului defasurat in Romania, in ciuda gradului foarte mare de cunostere a conceptului de cumparaturi online (97% dintre cei intervievati au auzit despre el), doar 29% dintre utilizatorii de internet au facut cumparaturi online.
In urma studiului, analistii Gemius au concluzionat ca pentru a promova dezvoltarea comertului online ar trebui garantata siguranta. Doarece economisirea de timp este de asemenea foarte importanta pentru clienti, livrarea rapida a produselor va fi un avantaj apreciat. Astfel, 44% dintre utilizatorii de internet (care au auzit de cumparaturi pe internet) considera acest lucru ca avand un grad mediu de risc din punct de vedere al tranzactiilor financiare. Dintre acestia, 6% care au facut cumparaturi pe internet, au admis ca un grad mai ridicat de securitate a platilor i-ar face sa cumpere mai des.
Cei care fac cumparaturi online sunt motivati de oferte speciale, discounturi si preturi mici. Cele mai populare produse cumparate in magazinele online sunt telefoanele si accesoriile (29%), iar in cazul licitatiilor, computerele (39%). Pentru 11% dintre cei intervievati economisirea de timp este unul dintre cele mai importante criterii pentru cumparare, in timp ce pentru 21% este economisirea de bani.
Sunt preferate magazinele online, fata de licitatii. Motivele pentru cumpararea de la magazinele online sunt: livrarea acasa (42% dintre persoanele intervievate care au facut cumparaturi din magazinele online) si economisirea timpului (40%), pe cand in cazul licitatiilor, este faptul ca pot fi gasite bunuri greu accesibile in alte locuri (55% dintre persoanele intervievate care au facut cumparaturi in licitatiile online), precum si faptul ca se poate comanda la orice ora (47%).
Doar 36% dintre vizitatorii unui magazine online au remarcat gradul de securitate sporit, in compartie cu licitatiile, pentru magazinele online. Contrar, 49% dintre utilizatorii de internet care participa la licitatii au mentionat procedura mai simpla de cumparare ca un mare avantaj al licitatiilor.
Studiul a fost efectuat prin intermediul chestionarelor trimise la intamplare utilizatorilor de internet in perioada 10 - 17 Octombrie 2006. Esantionul de 1.474 de subiecti a fost filtrat de catre compania Gemius si apoi comparat cu date structurale oferite de Mercury Research.
Gemius Research SRL este o filiala a companiei Gemius SA fondata in 2005. Societatea opereaza pe piata din Romania, unde ofera toate produsele de studiu Gemius.
Gemius SA este cea mai mare agentie de studii online din Europa Centrala si de Est. Gemius este prezenta in Bulgaria, Republica Cehia, Croatia, Danemarca, Estonia, Ugaria, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Russa, Slovacia, Slovenia, si Ucraina.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii