Curatatoriile va golesc buzunarele!
Data publicarii: 08-05-2007 | Afaceri"Curatatorie, spalatorie, calcatorie, pentru orice tip de confectii si tricotaje la cele mai inalte standarde de calitate. Cele mai moderne si eficiente metode pentru indepartarea petelor, curatarea si calcarea hainelor dumneavoastra, astfel incat acestea sa fie mereu impecabile." Cam asa suna anuntul firmelor de curatatorie care se lupta in a-si atrage clientii. Personalul este tanar, calificat, flexibil, deschis la tot ce este nou in domeniu si se afla in permanenta la dispozitia clientilor.
Lenjerii, perdele, draperii, covoare, mochete, cojoace si haine de piele toate pot fi curatate chimic, intr-un proces special, cu aditivi de curatare, fixare a culorii emoliere a pielii astfel incat rezultatul sa fie cel dorit, iar hainele sa isi pastreze calitatile. Serviciile oferite de curatatorii sunt: de curatare a produselor din textile si blanuri; de ridicare si aducere a lenjeriei la spalat; de curatatorie chimica uscata; de calcat; de vopsire si intensificare a culorilor; de reparare de haine si alte articole textile, cu conditia ca acestea sa se faca in cadrul curatatoriilor.
Preturile pe care le platim pentru aceste servicii variaza pentru curatat si calcat 21 lei pardesiul, 10 lei pentru o fusta sau o pereche de pantaloni, 20 lei pentru o rochie. Pentru articolele din piele si blana platiti pentru o haina de blana naturala 70 lei, iar pentru o haina de piele scurta, 35 lei. Dar unii uita sa afiseze pretul la care isi ofera serviciile si nu sunt deloc de ignorat.
De multe ori, inainte de a merge la curatatorie, este bine sa verificam , daca nu este mai ieftin sa mergem sa cumparam produse noi, in locul celor pe care intentionam sa le ducem la curatatorie sau spalatorie. Daca la aceste produse, costurile de curatare sunt accesibile si merita, de exemplu, daca mergem cu un maieu la curatatorie, pretul este de 9 lei, acelasi ca si pentru o camasa. In acelasi timp, un maieu nou, il gasim si la 5 lei fara prea mari eforturi. Si atunci…sa mergem la curatatorie sau la magazin?
Pe de alta parte, in anul 2006, piata serviciilor de spalat si curatat chimic a cunoscut o crestere de 30% fata de anul 2005, cand s-a ridicat la aproximativ opt milioane de euro, din cauza extinderii retelelor, dar si a imbunatatirilor tehnologice. Centrele se impart in doua categorii distincte: centre care se adreseaza persoanelor fizice (situate, de regula, in marile centre comerciale) si cele care se adreseaza persoanelor juridice - hoteluri, restaurante, centre de sanatate si infrumusetare sau diverse companii.
Rentabilitatea investitiei in Romania variaza intre 7 si 12%, in timp ce in statele europene poate ajunge la 20%. Aceasta, in timp ce intr-o galerie comerciala din Romania exista cam 60-80 de clienti zilnic, in timp ce in statele europene numarul clientilor zilnici este de peste 100.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman