Biroul de Credit sau Biroul de laudat clienti
Data publicarii: 04-05-2007 | Finante-BanciBiroul de Credit se pregateste sa scape de imaginea de sperietoare a romanilor care vor sa obtina un imprumut. In curand, va raporta bancilor si informatiile pozitive despre clientii care isi platesc la timp facturile. Avantajele ar putea fi semnificative: dobanzi mai bune si chiar un plafon de indatorare mai mare. "BNR a mentionat ca bancile care nu transmit informatii pozitive catre biroul de credit vor avea probleme. Nu vor primi aviz negativ, insa nu vor primi nici aviz pozitiv", a declarat Radu Gratian Ghetea, presedinte ARB.
Odata cu generalizarea raportarii datelor pozitive, Biroul de Credit va putea trece la urmatoarea faza a dezvoltarii sistemului, de transmitere catre banci a unor scrisori de bonitate. Asta inseamna ca un client constiincios in plata ratelor, de exemplu, va beneficia de conditii de creditare mai bune, dar si de o dobanda mai mica sau un grad de indatorare mai ridicat. Problema raportarii datelor pozitive a inceput sa fie tot mai intens abordata dupa ce BNR a decis eliminarea avansului minim obligatoriu si a nivelului maxim al gradului de indatorare.
La finalul lunii februarie 2007, 23 de banci transmiteau raportari catre Biroul de Credit. Cele mai multe priveau doar informatii despre restantele la plata ratelor. Pana in urma cu o luna, doar opt institutii de credit furnizau informatii pozitive catre Biroul de Credit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii