Autostrada Soarelui, raiul hotilor
Data publicarii: 28-04-2007 | EconomieTronsonul Bucuresti-Cernavoda poate fi considerat "drum judetean cu patru benzi", pentru ca se fura ca-n codru, iar animalele traverseaza in voie carosabilul, noteaza Adevarul. Odata cu inaugurarea tronsonului Drajna-Fetesti, de pe Autostrada Soarelui, autoritatile au remarcat, din nou, ca de aici se fura cam tot ce se poate demonta. Mai grav este ca, intrucat au inceput sa dispara si gardurile de protectie, animalele pot traversa carosabilul in zone unde viteza medie a autovehiculelor depaseste suta de kilometri pe ora.
Teoretic, pe o autostrada dotata la nivelul anului 2007, traficul se desfasoara in maxima siguranta, carosabilul fiind protejat cu garduri si parapeti impotriva animalelor, iar semnalizarea nu lasa loc de dubii privind traseul ce urmeaza a fi parcurs. Pe Autostrada Soarelui, unde un nou tronson (Drajna-Fetesti) a fost inaugurat ieri, practica arata oarecum diferit. Pe alocuri, panourile, indicatoarele sau lampile reflectorizante lipsesc, rarite cu abilitate de "piratii soselelor".
Mai mult, pe anumite tronsoane, gardurile de protectie sunt intrerupte, lasand carosabilul la discretia animalelor salbatice, domestice sau de pripas. Acest peisaj le-a dat frisoane pana si oficialilor guvernamentali, veniti sa inaugureze cu mare pompa noua ruta: "Avem oi, biciclete, camioane, caini, carute, tot ce vrei. Ori e autostrada - si atunci, la vitezele cu care se circula, trebuie asigurate conditiile de siguranta, ori spunem ca este drum judetean cu patru benzi!", a exclamat premierul Calin Popescu Tariceanu. El a cerut ca autostrazile "sa nu mai arate ca dupa razboi" si a aratat ca politia ar trebui sa puna masini si camere de supraveghere, ca sa nu se mai fure...
Soferii s-au obisnuit cu traficul nesigur
In concediu sau in interes de serviciu, soferii care parcurg traseul Bucuresti-Cernavoda-Constanta ne spun ca nu e neaparat o noutate in Romania lipsa gardurilor de protectie sau a panourilor de semnalizare. Ei se declara cu adevarat dezamagiti doar dintr-un singur motiv: macar in ziua inaugurarii, Autostrada Soarelui putea sa arate ca noua. Turistii cu care am stat de vorba se intreaba, in primul rand, cine ii despagubeste, daca le sar animale in fata si fac accident.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii