Autostrada Soarelui, raiul hotilor
Data publicarii: 28-04-2007 | EconomieTronsonul Bucuresti-Cernavoda poate fi considerat "drum judetean cu patru benzi", pentru ca se fura ca-n codru, iar animalele traverseaza in voie carosabilul, noteaza Adevarul. Odata cu inaugurarea tronsonului Drajna-Fetesti, de pe Autostrada Soarelui, autoritatile au remarcat, din nou, ca de aici se fura cam tot ce se poate demonta. Mai grav este ca, intrucat au inceput sa dispara si gardurile de protectie, animalele pot traversa carosabilul in zone unde viteza medie a autovehiculelor depaseste suta de kilometri pe ora.
Teoretic, pe o autostrada dotata la nivelul anului 2007, traficul se desfasoara in maxima siguranta, carosabilul fiind protejat cu garduri si parapeti impotriva animalelor, iar semnalizarea nu lasa loc de dubii privind traseul ce urmeaza a fi parcurs. Pe Autostrada Soarelui, unde un nou tronson (Drajna-Fetesti) a fost inaugurat ieri, practica arata oarecum diferit. Pe alocuri, panourile, indicatoarele sau lampile reflectorizante lipsesc, rarite cu abilitate de "piratii soselelor".
Mai mult, pe anumite tronsoane, gardurile de protectie sunt intrerupte, lasand carosabilul la discretia animalelor salbatice, domestice sau de pripas. Acest peisaj le-a dat frisoane pana si oficialilor guvernamentali, veniti sa inaugureze cu mare pompa noua ruta: "Avem oi, biciclete, camioane, caini, carute, tot ce vrei. Ori e autostrada - si atunci, la vitezele cu care se circula, trebuie asigurate conditiile de siguranta, ori spunem ca este drum judetean cu patru benzi!", a exclamat premierul Calin Popescu Tariceanu. El a cerut ca autostrazile "sa nu mai arate ca dupa razboi" si a aratat ca politia ar trebui sa puna masini si camere de supraveghere, ca sa nu se mai fure...
Soferii s-au obisnuit cu traficul nesigur
In concediu sau in interes de serviciu, soferii care parcurg traseul Bucuresti-Cernavoda-Constanta ne spun ca nu e neaparat o noutate in Romania lipsa gardurilor de protectie sau a panourilor de semnalizare. Ei se declara cu adevarat dezamagiti doar dintr-un singur motiv: macar in ziua inaugurarii, Autostrada Soarelui putea sa arate ca noua. Turistii cu care am stat de vorba se intreaba, in primul rand, cine ii despagubeste, daca le sar animale in fata si fac accident.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman