Aeroporturile Otopeni si Baneasa vor fuziona pana la 10 mai
Data publicarii: 23-04-2007 | TurismFuziunea dintre aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu va fi finalizata pe 10 mai, urmand ca strategia de privatizare a noii companii sa fie definitivata pana la inceputul lunii iunie, dupa stabilirea echipei manageriale, a declarat, luni, ministrul transporturilor, Ludovic Orban. "Sunt hotarat sa incep privatizarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, rezultate din fuziunea aeroportrului Henri Coanda - Otopeni si Aurel Vlaicu - Baneasa. Acum ne aflam in faza finalizarii procedurilor de fuziune si de stabilire a echipei manageriale. Strategia de privatizare a noii companii va fi finalizata in maximum o luna dupa stabilirea echipei de conducere", a declarat Ludovic Orban. Totodata, ministrul a precizat ca, pe 10 mai, se va incheia procesul de fuziune dintre cele doua aerogari.
In opinia ministrului, fuziunea dintre cele doua aeroporturi reprezinta numai avantaje de ordin economic. "Nu e normal ca doua aeroporturi dintr-o capitala sa fie in competitie. Acestea ar trebui sa aiba o strategie de dezvolare comuna", a subliniat Orban.
Ministrul a mai precizat ca taxele pentru aeroporturul Aurel Vlaicu nu vor fi modificate deocamdata, insa, in timp, conducerea companiei va stabili cuantumul acestora. In acelasi timp, Orban considera ca aeroporturl Baneasa ar putea deveni, in urmatorii 10-12 ani, un aeroport de lux, care va gazdui avioanele private si cele de business.
Potrivit ministrului, dupa fuziune va fi realizata o noua evaluare a terenurilor aferente aeroportului Baneasa. "Dupa o noua evaluare a terenurilor, ne asteptam la cresterea capitalului social al noii companii, care, in proiectul de fuziune, este estimat la 143,7 milioane de lei", a mai spus ministrul. In prezent, terenul aferent aeroportului din Baneasa este evaluat la 10 euro/ mp.
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti se va afla sub autoritatea Ministerului Transporturilor, care va detine 80% din actiuni, in timp ce Fondul Proprietatea va controla 20% din titluri.
In urma fuziunii, vor fi elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara. Totodata, fuziunea va duce la eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi. In plus, procesul de unificare a aerogarilor va reprezenta un avantaj in privinta perspectivei privatizarii, prin constituirea unui pachet de actiuni care va fi listat la bursa.
Proiectul de fuziune prevede si reducerea personalului necesar pentru activitatile administrative si redistribuirea personalului pentru activitatile cu deficit de personal.
In prezent, pentru dezvoltarea celor doua aeroporturi, exista proiecte in valoare totala de 38 milioane de euro, care vor fi finalizate in 2007 si 2008 si care vizeaza sistemul de securitate, telecomunicatiile si instalatii pentru producerea de energie electrica si termica.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii