Aeroporturile Otopeni si Baneasa vor fuziona pana la 10 mai

Data publicarii: 23-04-2007 | Turism

Fuziunea dintre aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu va fi finalizata pe 10 mai, urmand ca strategia de privatizare a noii companii sa fie definitivata pana la inceputul lunii iunie, dupa stabilirea echipei manageriale, a declarat, luni, ministrul transporturilor, Ludovic Orban. "Sunt hotarat sa incep privatizarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, rezultate din fuziunea aeroportrului Henri Coanda - Otopeni si Aurel Vlaicu - Baneasa. Acum ne aflam in faza finalizarii procedurilor de fuziune si de stabilire a echipei manageriale. Strategia de privatizare a noii companii va fi finalizata in maximum o luna dupa stabilirea echipei de conducere", a declarat Ludovic Orban. Totodata, ministrul a precizat ca, pe 10 mai, se va incheia procesul de fuziune dintre cele doua aerogari.

In opinia ministrului, fuziunea dintre cele doua aeroporturi reprezinta numai avantaje de ordin economic. "Nu e normal ca doua aeroporturi dintr-o capitala sa fie in competitie. Acestea ar trebui sa aiba o strategie de dezvolare comuna", a subliniat Orban.

Ministrul a mai precizat ca taxele pentru aeroporturul Aurel Vlaicu nu vor fi modificate deocamdata, insa, in timp, conducerea companiei va stabili cuantumul acestora. In acelasi timp, Orban considera ca aeroporturl Baneasa ar putea deveni, in urmatorii 10-12 ani, un aeroport de lux, care va gazdui avioanele private si cele de business.

Potrivit ministrului, dupa fuziune va fi realizata o noua evaluare a terenurilor aferente aeroportului Baneasa. "Dupa o noua evaluare a terenurilor, ne asteptam la cresterea capitalului social al noii companii, care, in proiectul de fuziune, este estimat la 143,7 milioane de lei", a mai spus ministrul. In prezent, terenul aferent aeroportului din Baneasa este evaluat la 10 euro/ mp.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti se va afla sub autoritatea Ministerului Transporturilor, care va detine 80% din actiuni, in timp ce Fondul Proprietatea va controla 20% din titluri.

In urma fuziunii, vor fi elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara. Totodata, fuziunea va duce la eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi. In plus, procesul de unificare a aerogarilor va reprezenta un avantaj in privinta perspectivei privatizarii, prin constituirea unui pachet de actiuni care va fi listat la bursa.

Proiectul de fuziune prevede si reducerea personalului necesar pentru activitatile administrative si redistribuirea personalului pentru activitatile cu deficit de personal.

In prezent, pentru dezvoltarea celor doua aeroporturi, exista proiecte in valoare totala de 38 milioane de euro, care vor fi finalizate in 2007 si 2008 si care vizeaza sistemul de securitate, telecomunicatiile si instalatii pentru producerea de energie electrica si termica.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: