Masurarea traficului pe internet nu este eficienta
Data publicarii: 19-04-2007 | IT&CMasuratorile traficului pe internet pe baza de cookie (fisiere text care depisteaza utilizarea internetului) nu sunt foarte precise si contorizeaza de mai multe ori utilizatorii considerati unici, informeaza doua studii citate miercuri de BBC. Un studiu realizat de firma de masurare a traficului pe internet comScore, pe un esantion de 400.000 de computere din SUA, a descoperit ca multi dintre utilizatorii de internet isi sterg in mod regulat cookie-urile din calculator. Astfel, studiul comScore a ajuns la concluzia ca unele site-uri isi supraestimeaza traficul chiar si cu 150%.
"Audientele online sunt de multe ori umflate, deoarece o singura pereche de ochi este numarata uneori de peste 10 ori, ca utilizator unic", a declarat presedintele comScore, Magid Abraham.
Un alt studiu, realizat de firma de audiente online Nielsen/NetRatings, pune si el la indoiala precizia masuratorilor traficului pe baza de cookie si spune ca durata petrecuta pe un site este o metoda mai precisa. Aceasta metoda este foarte buna pentru a descoperi cat de apreciat este un anumit site, dar nu este o metoda buna de a compara diferite site-uri deoarece unele se bazeaza tocmai pe viteza si eficienta, mai arata studiul Nielsen/NetRatings.
In prezent, in functie de sistemul de masurare bazat pe pagini vizualizate (care utilizeaza cookie-urile), cele mai importante site-uri britanice sunt motorul de cautare Google si reteaua sociala Facebook, iar, in functie de timp, cele mai bine cotate sunt sistemul de licitatie online eBay si jocul pe internet RuneScape.
Nielsen/NetRatings face parte din Nielsen Company, corporatie internationala de media care activeaza in peste 100 de tari. Nielsen Company mai detine, printre altele, firma de cercetare in marketing ACNielsen, publicatiile "The Hollywood Reporter" si "Brandweek" si compania de cercetare Nielsen Media Research (care furnizeaza sistemul de masurare a audientelor TV Nielsen Ratings in peste 40 de tari).
Firma comScore este o companie de cercetare si studii de marketing pe internet, care rivalizeaza pe piata de cercetare online cu Nielsen/NetRatings.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului