Masurarea traficului pe internet nu este eficienta
Data publicarii: 19-04-2007 | IT&CMasuratorile traficului pe internet pe baza de cookie (fisiere text care depisteaza utilizarea internetului) nu sunt foarte precise si contorizeaza de mai multe ori utilizatorii considerati unici, informeaza doua studii citate miercuri de BBC. Un studiu realizat de firma de masurare a traficului pe internet comScore, pe un esantion de 400.000 de computere din SUA, a descoperit ca multi dintre utilizatorii de internet isi sterg in mod regulat cookie-urile din calculator. Astfel, studiul comScore a ajuns la concluzia ca unele site-uri isi supraestimeaza traficul chiar si cu 150%.
"Audientele online sunt de multe ori umflate, deoarece o singura pereche de ochi este numarata uneori de peste 10 ori, ca utilizator unic", a declarat presedintele comScore, Magid Abraham.
Un alt studiu, realizat de firma de audiente online Nielsen/NetRatings, pune si el la indoiala precizia masuratorilor traficului pe baza de cookie si spune ca durata petrecuta pe un site este o metoda mai precisa. Aceasta metoda este foarte buna pentru a descoperi cat de apreciat este un anumit site, dar nu este o metoda buna de a compara diferite site-uri deoarece unele se bazeaza tocmai pe viteza si eficienta, mai arata studiul Nielsen/NetRatings.
In prezent, in functie de sistemul de masurare bazat pe pagini vizualizate (care utilizeaza cookie-urile), cele mai importante site-uri britanice sunt motorul de cautare Google si reteaua sociala Facebook, iar, in functie de timp, cele mai bine cotate sunt sistemul de licitatie online eBay si jocul pe internet RuneScape.
Nielsen/NetRatings face parte din Nielsen Company, corporatie internationala de media care activeaza in peste 100 de tari. Nielsen Company mai detine, printre altele, firma de cercetare in marketing ACNielsen, publicatiile "The Hollywood Reporter" si "Brandweek" si compania de cercetare Nielsen Media Research (care furnizeaza sistemul de masurare a audientelor TV Nielsen Ratings in peste 40 de tari).
Firma comScore este o companie de cercetare si studii de marketing pe internet, care rivalizeaza pe piata de cercetare online cu Nielsen/NetRatings.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani