Liderii, intre angajati si sefi
Data publicarii: 18-04-2007 | HR/CariereOrganizatiile au ca prioritate asigurarea unui management profesionist. Programul de training cu tema "Leadership si delegare" le vine in ajutor middle si top managerilor. Un nou program de training in varianta open, pentru manageri, este organizat de Compass Training, in perioada 4-5 mai, la Bucuresti. Obiectivele cursului vizeaza prezentarea modalitatilor de gestionare mai eficienta a situatiilor dificile, din postura de lider in cadrul organizatiei, si de imbunatatire a procesului de comunicare cu superiorii si subordonatii. De asemenea, trainingul are ca scop identificarea trasaturilor de baza pe care trebuie sa le aiba un lider si testarea propriilor abilitati de lideri, identificarea caracteristicilor fiecarui stil de leadership si a metodelor de adaptare a stilului la situatii impuse si corelatiile intre tipuri de subordonati si stiluri de leadership.
Profesionalismul, prioritate zero
In Romania anului 2007 organizatiile au ca prioritate asigurarea unui management profesionist. "Asa ceva ramine inca un deziderat, pentru ca presupune o combinatie de experienta practica, cunostinte teoretice despre management, un set de conditii adecvate la locul de munca curent, pentru a se putea utiliza abordari profesioniste de management. Exista modele, termeni de specialitate, instrumente si tehnici speciale, un limbaj adecvat si canale de interconectare cu alte functii ale organizatiei, precum si un climat organizational, un numar critic de alti colegi care vor sa promoveze un mod de lucru profesionist. Pe cineva il poti invata cum sa faca corect o activitate, insa nu ii poti garanta obtinerea unei performante, deoarece aceasta depinde de constanta motivatiei persoanei in cauza. Numai in cazul unei organizatii de o anumita marime si complexitate se poate vorbi de management profesionist, iar leadership-ul vine abia dupa", spune Constantin Turmac, Managing Partner&Certified Trainer, Compass Training.
Sefii sint conservatori
Leadership-ul reintroduce o relaxare a normelor, o explorare, o limitata divergenta, daca si cind o organizatie matura si profesionista poate sa isi asume responsabilitatea abordarilor diferite de cele deja cunoscute si isi si atinge obiectivele. "In ciclul de viata al unei organizatii, incepi ca entrepreneur, adica asiguri un stadiu de productie, cresti si pentru stabilitate si consolidare, parametrizezi, extragi «best practice» si introduci un sistem de management, apoi variezi si deci introduci leadership sau alte elemente cu functie comparabila", spun cei de la Compass Training. Obiectivul unui manager profesionist nu este sa-i placa oamenii cu care lucreaza si nici sa-i schimbe. Obiectivul sau este de a le valorifica calitatile. "Managerul si liderul sint la limita diferentierii. Un manager administreaza un sistem bine pus la punct si parametrizat, pe cind un lider schimba o situatie existenta cu o alta. Managerul mai degraba este conservator si se opune schimbarii, in timp ce liderul nu suporta monotonia si mereu schimba cite ceva. Astfel, cei doi sint antagonici si complementari", mai spune trainerul Constantin Turmac.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani