In primele sase luni apar 5.000 de noi posturi in ''call-center''
Data publicarii: 17-04-2007 | HR/CariereNumarul de angajati in sectorul call-center va ajunge pana la jumatatea anului 2007 la 20.000 de persoane, cu 5.000 peste nivelul consemnat anul trecut. "Piata locala este in crestere, cu o medie anuala de 20-30 de unitati call-center pe an. In prezent, sunt 250 deschise in Romania", apreciaza Madalina Vilau, managing partner al firmei Expo Media, organizatoarea unei expozitii de profil.
Romania este foarte cautata de catre firmele specializate, deoarece forta de munca este bine pregatita si cunoaste limbi straine. Un alt factor este afinitatea culturala. Unul dintre efecte este ca Bucurestiul a devenit saturat de call-center si este foarte greu de gasit angajati, a mai spus Vilau. "De remarcat extinderea catre alte orase cu centre universitare, unde se pot gasi mai usor angajati, inclusiv studenti in anii II-III", a mentionat Vilau.
Principalii concurenti ai Romaniei in domeniul deschiderii de call-center sunt India si tari din Extremul Orient, iar din regiune Bulgaria, a precizat Calin Nistor, director de marketing la firma Dial Telecom."Recent, o companie americana a preluat o firma romaneasca de call-center (Easy Call), ceea ce arata interesul SUA pentru Romania. Preluarea se bucura de succes, mai ales ca o mare companie americana a inchis unitati in India si Filipine si a deschis un call-center in Romania", a subliniat Nistor.
Dial Telecom are in prezent 12 unitati tip call-center, cele mai multe activand in domeniul bancar si de colectare a creantelor. Firma britanica Access 2 Service opereaza un call-center in Romania, prin care vinde credite imobiliare in Marea Britanie, a adaugat Nistor. Segmentele economiei cu cele mai multe unitati call-center, pe langa telecomunicatii, sunt segmentele financiar-bancar si de retail. "Investitia necesara pentru deschiderea unui call-center, cu 400 de angajati, se ridica la un milion de euro, insa totul depinde de strategia companiei care a luat aceasta decizie", a estimat oficialul companiei Expo Media.
In Bucuresti se va desfasura in perioada 17-19 aprilie a treia editie a expozitiei "Call Center and Customer Care", organizata de Expo Media, unde vor fi prezentate solutii si tehnologii de call-center, managementul resurselor umane si al operatiunilor, strategie si audit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii