Un singur operator economic a solicitat eticheta ecologica
Data publicarii: 16-04-2007 | EconomieMinisterul Mediului a primit o singura solicitare de acordare a etichetei ecologice, cauza acestei situatii fiind dezinteresul cetatenilor pentru acest gen de produse, fapt care reflecta mentalitatea romanilor, a declarat ministrul mediului, Attila Korodi. "O singura societate a solicitat eticheta ecologica. Este vorba despre un producator de stofa", a spus ministrul mediului si dezvoltarii durabile, Attila Korodi.
Ministrul considera ca eticheta ecologica se leaga foarte mult de cultura unei tari. "Daca pentru un produs ceri eticheta ecologica si investesti in acest sens, dar tu nu castigi nimic pe piata, adica cetatenii nu sunt atrasi de aceste tipuri de produse, atunci este o investitie ineficienta", a explicat Korodi.
Potrivit acestuia, problema pe care Romania o are in acest sens o reprezinta dezinteresul pietei, si nu incapacitatea de a realiza produse ecologice."Sunt convins ca suntem capabili sa facem produse ecologice, dar nu cere piata", a completat Korodi.
In opinia acestuia, procesul de constientizare a importantei existentei si folosirii acestor produse este unul care se va intinde pe o perioada de "ani buni"."Chiar daca vom face o campanie de constientizare - si vom face, nu cred ca va aduce in doi-trei ani rezultate considerabile, asa incat este nevoie de o astfel de campanie derulata permanent pentru ca cetateanul sa inteleaga importanta folosirii unor produse benefice atat pentru el, cat si pentru mediu", a mai aratat ministrul mediului.
Operatorii economici trebuie sa plateasca o suma cuprinsa intre 300 si 1.300 de euro pentru obtinerea etichetei ecologice, iar tariful anual pentru utilizarea acesteia este de 0,15% din volumul anual al vanzarilor, cu limita minima de 500 de euro si cea maxima de 25.000 de euro, potrivit unei hotarari a Guvernului de la inceputul lunii martie.
Potrivit actului normativ, criteriile de acordare a etichetei ecologice sunt folosite pentru a limita impactul asupra mediului pe parcursul ciclului de viata al serviciilor. Acestea promoveaza in special reducerea consumului de energie, de apa si de deseuri generate si favorizarea utilizarii resurselor regenerabile si a substantelor mai putin daunatoare mediului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului